Noutati IT, energie regenerabila, alerte

M-aş angaja într-o bancă…

Dar nu sunt suficient de leneş, şi nu am gradul de prostie cerut la angajare.

Carnetul de şofer îmi expira şi era imperios necesar să-l schimb, sau în termeni tehnici să-l preschimb (cine o inventa termenii ăştia?).

În atari condiţiuni arunc un ochi pe net să mă informez şi aflu că, printre altele este necesară plata unei taxe la CEC sau BCR. Nicio problema, am un CEC şi câteva sedii BCR în zonă (apropos, aţi observat că s-a umplut ţara de bănci şi de farmacii?).

Din păcate, ajung la CEC la 5 minute după ora închiderii.

Nu mai era nimeni înăuntru – rapizi băieţii, n-am ce zice. Noroc că am mai prins deschis la BCR.

– Buna ziua, doresc să plătesc taxa pentru preschimbarea carnetului de conducere.

– În ce cont?

– Al Poliţiei sau al Ministerului de Interne, ori poate al Ministerului de Finanţe.

– Sunteţi nehotărât, nu ştiţi numărul contului?

– Nu.

– Bine, şi ce sumă doriţi să viraţi?

– 40 şi ceva de RON, aşa am citit pe net, n-am reţinut suma exactă.

– Atunci nu putem să facem tranzacţia, spune femeia plină de emfază.

– Pot să mă aşez la o masă să mă conectez la net să vă dau toate informaţiile?

După ce primesc aprobarea necesară, încerc să mă conectez. Evident, legile lui Murphy sunt întotdeauna valabile. Bestia de laptop nu vroia sub nicio formă să se conecteze la ţăpuşa de la Orange. Sau mai exact, ţăpuşa nu vedea nicio reţea.

După câteva minute, sunt atenţionat că banca se închide şi că ele (casierele) au o informaţie conform căreia ar trebui să plătesc 68 RON. Totuşi, ele nu sunt sigure. Evident, fiind o diferenţă de preţ între ce ştiam eu şi ce spuneau ele, am refuzat să plătesc, urmând să mă lămuresc ulterior.

Or fi taxe diferite între schimbarea permisului şi preschimbarea permisului sau între permisele noi şi cele vechi îmi spun eu. Las dezlegarea misterului pe mai târziu şi mă îndrept spre vastele mele apartamente, pe care modest fiind, le-am botezat „acasă”.

Dimineaţă mă grăbesc să fiu printre primii clienţi ai CEC-ului din zona. Se deschide la ora 8:30. La fix 8:45 sunt în faţa sediului, şi sunt singur. Nu doar singurul client, ci singurul din zonă, lacătele de pe uşa CEC-ului îmi râd în nas.
O fi vreo problemă, or întârza un pic angajaţii îmi spun eu, mai stau un pic. Fumez o ţigara, două… trei. E trecut binişor de 9 e cazul să o şterg. Evident, plec spre noul sediu al poliţiei din Pipera, dar fac şi o încercare la OTP Bank că e aproape.
În faţa mea era o femeie şi ascult făra să vreau dialogul („fără să vreau” este doar o figură de stil).

– Vreau şi eu să fac mai multe operaţiuni din contul meu.

– Care ar fi acelea? întreabă binevoitoare angajata băncii.

– Vreau să fac o plată de 20 de milioane şi să lichidez contul transferând celelalte 180 de milioane în contul soţului.

Ehehe mi-ar prinde şi mie bine o duzină de rude din astea care să-şi lichideze conturile direct în contul meu, îmi spune eu ciulind urechile. Totuşi, pe măsură ce dialogul dintre persoanele din faţa mea avansa eram din ce în ce mai siderat.

Angajata fiind extrem de bine pusă la punct cu tehnicile şi fluxul monetar din şi dinspre diverse conturi preia iniţiativa:

– E simplu, vă lichidăm contul şi după aceea facem plata de 20 de milioane.

După o clipa de linişte, în care suspansul devenise palpabil se aude un glas gutural al femeii din faţa mea:

– Nuuuuu! Îmi faci întâi plata de 20 de milioane şi după aceea închizi contul virând restul de 180 de milioane în contul soţului.

– Adica mă învăţaţi dumneavoastră pe mine?

– Păi, cum mai plătiţi dumneavoastră, după ce mi-aţi închis contul?

– E simplu, dumneavoastră aveţi în momentul acesta de efectuat operaţiuni cu trei conturi. După ce-l lichidăm pe al dumneavoastră, totul este mult mai simplu, rămân doar două conturi.

– După cum vedeţi, n-am venit cu soţul după mine.

– Da, şi?

– Şi atunci cum plătesc din contul lui, că eu nu pot.

– Nici nu este nevoie, soţul încasează bani, în contul personal, aşa că nu e nevoie de el.

– În concluzie, cum vreţi să faceţi?

– Vă lichidăm contul, trimitem 180 de milioane în contul soţului, după aceea facem şi plata de 20 de milioane.

Femeia se enervează, pe bună dreptate şi începe să ridice vocea:

– Mie nu-mi faceţi nicio operaţiune. ACUM îmi daţi toate actele înapoi şi nu vă atingeţi de conturile mele.

Angajata băncii ia o figură de martiră care încearcă să se detaşeze de lumea exterioară plină de răutăţi, precum o pasăre rănită care renunţă la o luptă inutilă cu un duşman superior:

– Cum doriţi… spune ea înmânându-i actele.

Clienta ia hârtiile, le îndeasă cu o mână tremurândă de nervi într-o scoşă. Trânteşte uşa agenţiei spunând că o să se ducă la altă sucursală, şi mai spunea ceva de morţi şi Dumnezei, dar eu nu am mai înţeles-o întrucât uşa era bine antifonată.

După plecarea clientei, angajata băncii îşi schimbă rapid fizionomia, îşi reia zâmbetul profesional şi vine în întâmpinarea mea.

– Dumeavoastră… cu ce vă pot fi de folos, aveţi nevoie să efectuaţi vreo operaţiune bancară?

– A… nu… mă uitam şi eu pe aici, spun eu trezit brusc. Îmi iau rapid geanta şi o tulesc pe stradă, unde se mai auzeau părerile dulci ale unei persoane faţă de bancă şi angajaţii ei, cu toate că era la o distanţă apreciabilă de mine.

În final, ajung la noul sediu al Poliţiei unde aflu cu stupoare că există un CEC, şi taxa este într-adevăr de 68 RON.

Comments on: "M-aş angaja într-o bancă…" (7)

  1. literelibere said:

    adevarul e ca nu e usor de lucrat cu clientii dar, in acelasi timp, multi functionari detin inca mentalitati comuniste.

  2. @ iterelibere
    Aici nu e vorba de rea-vointa e vorba de o logica primara. Dupa ce-ti golesti buzunarele nu mai ai cu ce plati. E greu pentru unii sa inteleaga un lucru atat de simplu.

  3. Poate avea şi cucoana de la OTP dreptatea ei. Se mai întâmplă încurcături din astea pe la bănci, cu birocraţia lor complicată. Oricum, faza cu CEC-ul în faţa căruia ai fumat până la ora 9 e antologică…

  4. OTP Bank🙂 ? Rusnacii de la Alpha Bank parca-s mai simpatici uneori desi eu sunt la Raiffaisen. Ne trebuie mai multe banci locale🙂

  5. Functionarii de la banci cred ca sunt alesi pe criteriul „cel mai tamp”!
    La BCR am patit si eu multe chestii, gen asteptat ca ea vorbea la telefon, iar asteptat ca vorbea cu o baba la ghiseu, asteptat ca nu gasea ea stie ce, vorbit rastit si cu ton superior ca de ….ea le stie pe toate !
    Drept urmare dupa ultimul asteptat mi-am transferat banii la Millenium Bank(banca cu sigla roz, functionari draguti si documentati), sub privirile mirate si pline de indignare ale fnctionarei Magda :))(BCR), nu-i uit numele si nici fata!

  6. da, dar vezi ca stiau cat este taxa?🙂

  7. Prea tare aia cu milioanele ei😀

Lasă un răspuns

Nor etichete

