Noutati IT, energie regenerabila, alerte

– Ce ziceam?

– Nu prea contează, ideea e că ai venit la mine în vizită, ai intrat pe pământul meu, în țara mea, și înțeleg că-ți place de vreme ce ai venit cu toată familia.

– Nu e familia mea, e armata mea?

– Da? N-am știut, păi ăsta micu are familie de trei ori mai numeroasă decât armata ta.

– Mircea, mai lasa si tu ca exagerezi.

– Il vezi tu mic şi dragălaş, dar chinezii ăştia sunt mulţi şi răi. Ia spune măi ăsta micu’.

– Mărite sultan, noi suntem mici şi răi…

– Ha, ha, ha… parcă-i papagal, Mirciulică, nu mi-l dai mie să mă distrez şi eu un pic cu el?

– Renunţi la cerinţele tale şi te întorci de unde ai venit?

– Hai să nu exagerăm, vroiam doar să-l iau ca semn al supunerii tale.

– Baiazide, taică, văd că tu ai idei puţine şi fixe.

– Păi,.. tu ce vroiai Mircea? De fapt de ce ai venit?

– Am venit să negociez. Dar văd că nu prea am cu cine, spuse Make supărat.

– Bun, să negociem. Să aud ce propuneri aveţi.

– Eu vreau să ştiu primul intenţiile tale.

– Am venit să vă cuceresc. Dacă te predai te pun şef peste noua provincie. Va trebui să platiţi taxe către imperiul meu şi… cam asta e tot. Dacă nu, vă atac cu cei 120.000 de ostaşi şi vă rad pe toţi.

– Sultane, cam naşpa ce vrei tu, te dai om rău, dar eu cred că sufletul tău e bun şi milos, interveni Vania în discuţie.

– Eu sunt dur, şi am inima de piatră, nu mă impresionează pe mine un popă. Ce eşti prost?

– Ştiu că sunt prost, dar când mă uit la tine prind curaj, spuse Vania zâmbind.

Cei şapte soldaţi care-l păzeau pe sultan începură să se uite crunt la Vania. Chinezul băgă mâna ca din întâmplare în buzunarul de la geacă luând o figură distrată.

– Gata! M-am săturat de figurile vostre de boiernaşi de ţară. Vă trag în ţeapă pe toţi şi gata!

– Stai blând cu tata, oi avea tu o privire inteligentă, dar eşti cam prostuţ.

– Ce? Vrei ca întreg aliotmanul să se-mpiedice de un ciot?

– Pe tine nu te-au rugat niciodată părinţii să fugi de acasă? Am uitat să-ţi spunem că ne aşteptam să te predai, spuse Vania plin de furie. Nu e clar că suntem în avantaj?

Baiazid auzind vorbele preotului încremeni de uimire. I se părea totul o nebunie. El avea soldaţi câtă frunză, câtă iarbă iar în faţa lui trei oameni, plini de sine şi cu un tupeu fantastic îi puneau la îndoială puterea. Stătu câteva momente în cumpănă după care se hotărâ că cei trei jucau la cacealma. După ce-şi recuperă suflul spuse:

– Prostia voastră e nemăsurată, mi-aţi căzut în mână de bună voie şi mai credeţi că puneţi condiţiile?

– De fapt… e exact pe dos spuse Make făcându-i un semn discret chinezului.

În următoarele fracţiuni de secundă mai multe lucruri se întâmplară în acelaşi timp. Vania scoase un paloş din haine şi tăie capul unui soldat, făcu iute încă un pas şi reuşi să mai doboare unul.

Chinezul arunca cu steluţe şi reuşi să-i doboare pe ceilalţi cinci, iar Make o zbughi după Baiaid şi-l prinse în doar câţiva paşi.

Acum Baiazid îi privea cu spaimă în timp ce Make îi stătea cu piciorul pe pieptul şi se juca cu pumnalul pe lângă Preamăritul gât al Sultanului.

– Cineeee…. sunteţi??? Şiii…. ce vreţi?

– Deci, acum s-a schimbat situatia? Ai devenit cooperant? spuse Vania in timp ce-si stergea palosul de sange pe hainele sultanului.

– Ce vreti? Afara este toata armata mea, ce credeti ca o sa scapati? Veti muri inainte de a face trei pasi.

– Poate da, poate nu, remarcă Make in timp ce cresta cateva cruciulite superficiale direct pe pielea gatului lui Baiazid.

Deocamdata esti ostaticul nostru si o sa te ducem direct lui Mircea, doar nu crezi ca eu sunt Domnitorul, spuse Make razand inabusit.

In acel moment, in cort intra, cu un pas apasat, imbracat cu haine de catifea neagra, un om cu o infatisare inspaimantatoare. Statura sa nu era impozanta, dar figura dura ce arata un suflet  de calau era cu totul remarcabila. Dar ochii negri ce aruncau fulgere aveau darul de a ingheta sangele in vine oricui. Era atat de inspaimantator incat nimeni nu putea ramane indiferent. Pret de o clipa ramase impietrit, suficent pentru chinez sa-l doboare si sa-l lege.  Din fericire, nu apuca sa scoata nicio vorba.

– Cine e asta sultane? intreba Make.

– E moartea voastra si mana mea dreapta! Eu ii spun Dixit si nimeni nu mai are curajul sa-i spuna asa, dar este cunoscut sub mai multe nume. Pe vremuri il chema Adrian, dar in timp, poreclele succesive pe care le-a primit i-au aruncat numele in uitare. La curte i se spune ADC sau Maritul ADC, iar pe la spate ii spun Ucigasul sau Omul Negru. Cand veti muri, cel mai probabil e ca ultima imagine pe care o luati cu voi sa fie ochii sai negri.

– E mana ta dreapta cu care te stergi la fund, spuse Make si-i facu semn Chinezului sa-l loveasca pe prizonier. Acesta vru sa-i dea una, dar ochii celuilalt erau atat de fiorosi incat nu indrazni. Vania se enerva si-i trase un bocanc in figura lui Dixit incat acesta cazu lesinat la podea.

– Hai sa mergem Make! Ia-l pe Sultan, eu dau semnalul, si imediat Vania fluiera scurt.

Boierul Gigel, care statea cu toata trupa in fata cortului dadu semnalul de atac si se repezi la cel mai apropiat soldat lundu-i capul dintr-o lovitura. Puse rapid mana pe o torta si o arunca asupra primului cort strigand. Foc! Foc!

Soldatii din garda ii urmara exemplul si imediat vreo 20 de corturi ardeau.

Intre timp, Make taie panza cortului in spate, il arunca pe sultan pe saua calului. Bidivii fusesera deja pregatiti de Manole si ii asteptau acolo. In doar cateva secunde, Chinezul, Vania, Make, Manole si sultanul se departau in goana cailor strigand Foc! Foc!

Soldatii otomani ieseau ametiti din corturi, ii lasau sa treaca si  se repezeau sa stinga focul din centrul taberei. In acest fel, in doar cateva minute, Make, Vania, Chinezul, Manole si sultanul reusira sa paraseasca tabara. Caii fura biciuiti nemilos, si se oprira la marginea unui parau abia peste un ceas. Aici ii asteptau Mihnea, Dan, Cristi si Oceania.

Intre timp, soldatii otomani reusira sa-l prinda pe Gigel si pe toti soldatii sai.

Maritul ADC aparu in fata prizonierilor.

– Tu vierme! Vei spune imediat care a fost planul vostru si unde e sultanul, dixit!

– Nu stiu cine esti tu, si de ce crezi ca ti-as raspunde!

– Nu conteaza cine sunt, si imi vei raspunde daca nu vrei sa-ti aranjez ochisorii in asa fel incat sa cauti numai femei placute la palpare, dixit!

Boierul Gigel privea in zare, gandindu-se daca Make a avut suficient timp sa se departeze de cei care-l urmareau.

Nenorocitul negru din fata lui ii trase o palma, si inca una si continua sa-l loveasca pret de vreo cinci minute pana cand Gigel cazu in genunchi si scuipa sange. Vocea jigodiei ii spargea timpanele „Spune!, Spune! Spune! Ce-ati facut cu Baiazid, dixit?”

– Nu sunt surd… doar te ignor, spuse Gigel intr-un final.

Comments on: "Make privind la Baiazid (XVII)" (13)

  1. De regulă, când mă bat cu turcii pagubele-s mai mari. Oricum, ăla micu mi-a amintit de domnul Boc, prin nu ştiu ce conexiune de idei…

  2. literelibere said:

    ai facut din Vania un preot luptator. imi place. de fapt aici toti avem fetze de eroi. 🙂

  3. Scot eu adevărul de la el, până la urmă… dixit 😀

  4. @ Vania
    Pagube mari? De care parte?

  5. @ literelibere
    Oceania nu s-a implicat… dar, in curand o va face.

  6. @ adc
    Asta ramane de vazut, eu doar relatez niste fapte adevarate, nu vad in viitor. 😉
    Daca tu ai o premonitie…

  7. ai o leapsa de la mine 🙂

  8. […] leapşa asta minunată lui Razvan […]

  9. Razvan, eu am renuntat la articol pentru cautarile care le-a generat. Vania a renuntat si el. Deci…s-a cam ales praful de leapsa asta

  10. @ Manole
    OK, dar spune-mi si mie despre ce era vorba sa nu stau in ceata. 😀

  11. @ Manole
    Vazut, dar nu prea placut. Te inteleg perfect.

  12. Am abandonat-o cu delete, tu, nici nu te apuca de ea! 😀

Lasă un răspuns

Nor de etichete

