Noutati IT, energie regenerabila, alerte

Aproape jumatate dintre romani sunt urmariti de sefii lor.

Managerii români sunt familiarizaţi cu soluţiile de monitorizare a activităţii angajaţilor, reiese dintr-un recent sondaj efectut de GECAD NET. Potrivit acestuia, 45,7% dintre respondenţi utilizează în mod curent soluţii software de monitorizare a angajaţilor. Sondajul a fost efectuat în perioada martie 2009 – iulie 2009 în rândul a 414 manageri şi responsabili IT din companii româneşti.

Teoretic, acest procent ridicat indică o adaptare la standardele occidentale de performanţă, precum şi aplicarea unor metodologii de creştere a eficienţei resurselor. Din pacate, acest procent indica mai degraba neincrederea angajatorului in proprii subalterni.

Software Monitorizare - Sondaj

Software Monitorizare - Sondaj

Dar, sa ma fac mai explicit. Daca eu am 5 oameni in subordine care locreaza la un proiect, ma doare fix la basca daca ei se joaca Solitaire sau Travian atata vreme cat proiectul este gata inainte de dead-line. Daca ai depasit termenul atunci ca angajat ai o problema…

Dar sa ne intoarcem la sondaj:

Dintre participanţii la sondaj, 26,1% utilizează două sau mai multe aplicaţii de monitorizare(!!!!), în timp ce 19,6% apelează la un singur software de acest gen.

Cu toate acestea, 35,5% dintre managerii români se declară mulţumiţi de activitatea angajaţilor şi nu consideră necesară implementarea unui sistem de monitorizare.

De asemenea, 18,8% dintre participantii la sondaj declară că nu sunt familiari cu acest tip de soluţii software (astia pe ce lume or trai?).

Dar, sa vedem ce parere au organizatorii sondajului:

“Sondajul GECAD NET evidenţiază faptul că managerii români simt nevoia de a urmări activitatea angajaţilor pentru a maximiza eficienţa acestora, putând astfel controla costurile şi eficienţa globală a organizaţiei. Toate acestea sunt elemente cu atât mai importante în contextul situaţiei economice actuale care impune costuri de producţie cât mai mici”, explică Alexandru Molodoi, CTO în cadrul GECAD NET.

Inutil sa spun ca nu sunt de acord cu aceasta abordare total comunista. Spre exemplu, daca eu vreau sa-mi fac o casa, imi calculez costurile pentru materiale, chem o echipa sau o firma (nu conteaza) si negociez pretul lucrarii, nu negociez cat platesc fiecarui muncitor pentru o zi de munca la casa mea.

Adica, stai tata, nu stau eu sa angajez dupa aceea supraveghetori si sisteme video ca sa vad fiecare muncitor cate caramizi a pus, cate tigari a fumat si de cate ori s-a dus la toaleta. Pur si simplu aceasta supraveghere mi-ar mari costurile lucrarii, iar eficienta ar fi egala cu zero.

Comments on: "45,7% dintre managerii români îşi monitorizează angajaţii" (7)

  1. literelibere said:

    tu spui asa dar daca tu ai avea o firma cu mai multi anagajati pe care nu-i poti supraveghea cu ochiul liber, pentru ca sunt prea multi, cred ca te-ai gandi la acest gen de supraveghere. una e ca angajatul sa trimita email la prieteni si alta e sa joace solitaire sau alte jocuri in timpul orelor de lucru. cand esti patron vezi lucrurile un pic mai altfel. ti-o spun din proprie experienta. eu insa am avut putini angajati si nu i-am monotorizat cu softuri dar am avut ceva discutii din cauza jocurilor pe calculator.

  2. literelibere said:

    PS. scuza-ma ca am uitat PS-ul. ti-am lasat un mesaj la mesajul tau la mine pe blog. vezi daca poti sa-mi dai o idee, pls.

  3. La o firma cu mai multi angajati le dai task-uri la fiecare sau eventual la fiecare echipa in parte. Evident le dai termene de executie fezabile, seful de departament, sectie sau echipa e responsabil cu executia. Nu s-a facut la timp, l-ai ars, e simplu.
    P.S. Si eu vorbesc din experienta.

  4. Eu as refuza sa lucrez intr-o astfel de firma sincer.

  5. Gamaliel Duze said:

    Şi mie mi se pare mai practică soluţia propusă de Răzvan Şerbu, cu obiecţia că nu m-ar deranja să fiu monitorizat şi nici n-aş putea numi astfel de practici „comuniste”, măcar pentru simplul fapt că se întâmplă în mediul privat dacă nu de altceva.

  6. @ krossfire
    Cateodata nu ai de ales

  7. @ Gamaliel Duze
    Problema e ca asta este primul pas in era abuzurilor.

Lasă un răspuns

Nor de etichete

