Noutati IT, energie regenerabila, alerte

Băbuţa… cu mâna întinsă

E dimineaţă, mă pregătesc să merg la birou. Am ca instrucţiuni să cumpăr cartofi de la magazinul de jos înainte de plecarea la serviciu.

Cobor treptele, ies din curte şi mă îndrept spre intrarea magazinului. Văd, cu coada ochiului, o femeie în vârstă, curat îmbrăcată, dar extrem de sărăcăcios, ce stătea lângă intrare. O bluză roşie, dintr-o pânză vaporoasă, ce prinsese vremuri mai bune îi acoperea corpul în partea superioară. Fusta gri, model cu carouri, lungă până la sandalele negu lucios, întregea imaginea de stralucire de mult apusă. În cromatica aleatorie, ce zobea fără milă retina, intra şi geanta de culoarea oului de raţă.

Fac un calcul mental şi împart probabilităţile 20% o trecătoare obişnuită, 80% o amărâtă care creşeşte că nu-i mai ajunge pensia. Deja personajele de tipul doi au intrat în cotidian, iar locul pare suficient de prolific. Nu stau prea mult să analizez că mă grăbesc.

Trec rapid pe lângă personaj şi dau să intru în magazin.

Îi aud vocea hârâită de om bătrân cum mi se adresează rugător:

– Domnu… domnu…

Eu îmi continui drumul cu gândul de a analiza în interiorul magazinului dacă să mă despart sau nu de nişte mărunt în favoarea bătrânicii. Pot face acest lucru în linişte, cât stau la coadă la casă, oricum baba nu pleacă nicăieri.

Apăs pe clanţă şi accelerez la intrare. Intru pe jumătate când aud continuarea hârâită. Cuvintele mă şochează şi pun brusc frână.

– … mai am nevoie de 50 de bani să-mi iau şi eu O BERE!

Inutil să vă spun că m-a pufnit râsul şi i-am dat tot măruntul pe care-l aveam la mine, mult peste cei 50 de bani necesari achiziţiei bahice.

Comments on: "Băbuţa… cu mâna întinsă" (6)

  1. =)) chestia asta e pe bune, nu? ma rog, suntem in Romania, deci de ce sa nu fie…
    La mine in oras inca se cer bani pentru ‘paine’

  2. @ Dan
    E 100% reală şi mi-a înseninat toată ziua.

  3. Macar a fost sincera!
    Eu le cumpar paine, dulciuri, apa, in functie de starea mea de spirit, nu le dau bani! Deci in cazul tau ii cumparam o bere daca ma puteam opri din ras in timp util sa nu dispara omul suparat de langa mine!

  4. Mercic fain de vizita, imi place stilul tau! Te-am bagat in blogrol IN ATENTIA GIGELITATII.
    Bafta!

  5. @ sofia
    Eu le dau bani ca nu sunt UE care-ti dau banii numai pentru proiectele pe ceare EI le consideră de interes. Oricum sunt neimpozabili. 😀

  6. @ Gigel
    OK, am vazut, te bag si eu la mine ca si blogul tau e draguț.

Lasă un răspuns

Nor de etichete

