Noutati IT, energie regenerabila, alerte

LG trece pe verde

De curand, LG Electronics a lansat initiativa globala: „Life’s good when it’s green” referitoare la reducerea impactului asupra mediului si dezvoltarea produselor ecologice.

Intrucat la acest capitol bizonul roman este un lider de necontestat, incercam sa vedem ce mai fac si altii prin lume, spre exemplu cei de la LG.

Initiativa lor „Life’s good when it’s green” urmareste dezvoltarea durabila prin produse cu un design ecologic si responsabilitate fata de mediu, prin reducerea materialelor cu grad ridicat de risc si prin reciclarea responsabila a electronicelor, conform celor declarate de Dr. Woo Paik, Presedinte si Chief Technology Officer al LG. Woo Paik care a prezentat initiativa LG si noua gama de produse ecologice in cadrul CES 2009.

Pe de alta parte, bizonul roman sta intr-un colt, calare pe resursele proprii de gaz si rade de vecinii bulgari, ce brusc au devenit verzi, precum castravetii din batatura, deoarece nu mai pot sa polueze prin arderea gazului rusesc.

„Prin iniţiativa „Life’s good when it’s green”, ne bazăm pe soluţii viabile de protecţie a mediului, dezvoltând produse cu un design ecologice, asumându-ne responsabilitatea faţă de mediu, pentru a ajuta la crearea unei lumi mai sigure şi mai curate. Ne angajăm să fim o companie responsabilă din punct de vedere operaţional şi să creăm produse care oferă nu doar un plus de valoare vieţii consumatorilor, ci încurajează în acelaşi timp un stil de viaţă responsabil faţă de mediu”, a declarat Paik.

Programele de reciclare şi de reducere a consumului de energie derulate în Statele Unite au fost prezentate în cadrul CES 2009, si sper ca, in sfarsit, cea mai mare economie planetara, sa schimbe macazul din punct de vedere ecologic. Cu Obama la putere acest lucru ar fi posibil, totusi, va mai curge multa apa pe Dunare pana vom vedea in SUA un plan de reducere a emisiilor de carbon asemanator celui din UE.

Din fericire unele companii precum LG-ul din cazul de fata ia in serios problemele globale. Initiativa „Life’s good when it’s green” se bazează pe urmatoarele elemente:

· Design ecologic – Urmăreşte reducerea impactului asupra mediului pe care îl are dezvoltarea produselor, producţia şi fluxul produselor prin eficientizarea resurselor, prin reciclarea şi reducerea utilizării materialelor cu grad ridicat de risc.

Prin comparatie, materialele cu grad ridicat de risc, precum bateriile consumate au evident un loc special destinat in Romania, evident, acesta este locul ce duce direct catre vesnicele plaiuri ale vanatorii de iepurasi Duracell.· Produse ecologice – Aceste produse responsabile faţă de mediu au un consum redus de energie, asigură o utilizare eficientă a resurselor şi generează o cantitate redusă de deşeuri. La acest capitol nu pot sa nu remarc faptul ca la noi pretul produsului primeaza indiferent de calitatea sau de cat de ecologic ar fi un produs. Practic, daca are timbru verde e OK, chit ca acest timbru verde este pus obligatoriu pe toate produsele.

· Materiale cu grad ridicat de risc – Respectarea unor norme stricte privind managementul materialelor cu grad ridicat de risc în procesul de producţie. Parca ii si vad pe micutii asiatici, imbracati cu halatele lor impecabile surubarind printr-o fabrica ultratehnologizata, unde toate materialele cu grad ridicat de risc se strang automat in recipienti special destinati reciclarii. Peste acest aspect se mai poate pune un layer „made in Romania” cu o tipografie romaneasca unde muncitorii mananca pe bucati de ziar un codru de paine sprijinindu-se de plumbul si cernelurile tipografice. Cine a fost intr-o tipografie stie ce vorbesc.

· Returnare şi reciclare – LG Electronics a realizat o serie de programe de returnare şi reciclare, oferind consumatorilor posibilitatea de a returna produsele care se află în ultimul stadiu al ciclului de viaţă. Produsele sunt reciclate într-o manieră responsabilă. Sincer, n-am remarcat acest aspect, totusi e bine de urmarit daca si in Romania se desfasoara astfel de programe.

· Schimbarea climaterică – LG a anunţat la CES si un set de politici globale cu privire la responsabilitatea faţă de mediu, denumit „Life’s Green 2020″. Pentru a nu contribui la schimbarea climaterică globală, LG intenţionează să reducă emisiile de gaze cu efect de seră apărute în timpul procesului de producţie şi pe perioada ciclului de viaţă al fiecărui produs. Asta este o veste impresionanta.

Din punct de vedere al costurilor va fi foarte greu de indeplinit un asemenea deziderat. Practic el se imparte in mai multe puncte:
– In procesul de producţie, obiectivul este acela de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 150 de kilotone pe an până în 2020. – e o cantitate enorma, va spun eu.
– In ceea ce priveşte produsele, LG intenţionează să reducă emisiile de gaze cu efect de seră apărute în timpul vieţii produselor sale cu 30 megatone până în 2020. – Asta se poate face prin reducerea cantitatii de curent „inghitite” de fiecare aparat in parte. Consider ca este o propunere fezabila.
– Lanţul de distribuţie ecologic – Acest program solicită tuturor comercianţilor LG să respecte normele naţionale şi internaţionale. LG va solicita explicit lanţurilor de retaileri să reducă/elimine utilizarea materialelor cu grad ridicat de risc pentru a ajuta la reducerea impactului asupra mediului. – La acest aspect sunt curios cum vor raspunde zaua lantului din Romania. Evident, acest lucru este extrem de probabil sa nu-l aflam niciodata.

· Comunicarea pe probleme de mediu – LG Electronics a dezvoltat un concept de etichetă ecologică proprie care certifică responsabilitatea faţă de mediu. Scopul obţinerii etichetelor ecologice este de a identifica produsele LG care sunt responsabile faţă de mediu sau pe cele cu un consum redus de energie, pentru a conştientiza consumatorii de aspectul pozitiv al produselor LG, acela de a fi ecologice. – Nu este clar daca vor exista etichete pe anumite produse LG sau pe toate produsele LG. Daca doar anumite produse vor beneficia de aceste etichete inseamna ca doar acele produse sunt ecologice? Oricum, vom vedea in curand.

In SUA exista standardul Energy Star 3.0 iar gama de televizoare HD pentru 2009 au fost special concepute pentru a primi certificarea Energy Star 3.0 şi are încorporate funcţii de reducere a consumului de energie. Prin Energy Star se măsoară pentru prima dată consumul real de energie. Ca participant în programul de voluntariat Energy Star, gama de televizoare HD LG pentru 2009 este cu 30% mai eficient decât modelele necertificate.

· Economisirea inteligentă a energiei – Tehnologiile încorporate în gama de televizoare HD pentru 2009 precum Intelligent Sensor, modul „video mute”, ISFccc şi noi sisteme de control al culorii pentru un consum redus de energie.

· LG Skychareger – Este poate cel mai dragut sistem lansat de LG in cadrul CES. Skycharger-ul LG a demonstrat o modalitate rapidă şi sigură de încărcare a bateriei telefoanelor mobile care foloseşte alte metode decât sursele de energie tradiţionale. Această staţie de încărcare a telefoanelor mobile utilizează energia eoliană şi cea solară. Cu o putere energetică maximă de 1 Kw, Skycharger-ul LG poate reîncărca până la 104 telefoane mobile pe oră şi stochează în baterie orice energie nefolosită. Staţia oferă un panou de informare care afişează un raport meteorologic funcţional, dar şi informaţii referitoare la energia generată şi consumată în interiorul staţiei. Skycharger-ul LG a fost lansat în cadrul CES 2009 ca fiind primul încărcător din gama sa existent în S.U.A.

· Electrocasnice care reduc consumul de energie – De la maşini de spălat rufe pe bază de abur, congelatoare şi până la maşini de spălat vase, produsele electrocasnice cu consum economic de energie au fost prezentate în cadrul CES 2009. Cea mai recentă inovaţie a LG, maşina de spălat rufe pe bază de abur cu capacitate mare de încărcare este printre cele mai eficiente maşini cu un consum minim de apă şi energie existente în acest moment. Maşinile pe bază de abur sunt cu 110% mai eficiente decât standardul minim impus prin lege, economisind mai mult de 30.000 de litri de apă în fiecare an comparativ maşinile tradiţionale, fără certificare Energy Star.

Întrega gamă de produse ecologice LG a putut fi văzută în cadrul CES 2009. Mai multe informatii pe site-ul www.lge.com/about/sustainability/main.html.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Nor etichete

%d blogeri au apreciat asta: