Noutati IT, energie regenerabila, alerte

Conform prietenilor mei de la GeCad – stiti voi, cei care si-au vandut antivirusul lui Microsoft, pe o suma confidentiala, care spun gurile rele ca ar fi de 10 milioane Euro – comertul online din 2008 ar fi atins suma de  53,1 milioane euro doar pentru comertul electronic cu plata online.

Deci, comertul electronic cu plata online prin card bancar a crescut în 2008 cu 53% fata de 2007, ajungand la valoarea de 53,1 milioane euro si un numar de 652.000 tranzactii, conform datelor RomCard. Dintre acestea, in sistemul ePayment (care tine de GeCad) au fost inregistrate 541.800 tranzactii, la un volum de 46 milioane euro.
Pe parcursul anului trecut, piata online a continuat sa se dezvolte, sistemul ePayment atragand 270 de comercianti noi. In 2008 companii si institutii precum Vodafone, ID Sarrieri, Say Shops, World Vision, Primaria Timisoara sau Hostway Romania au decis sa abordeze Internetul ca si canal de vanzare/colectare sau au operat investitii pentru a-si imbunatati si consolida pozitia pe acest segment.
„Acest fenomen se va intensifica în 2009, mai ales în perspectiva condiţiilor economice severe pe plan mondial şi naţional. Internetul este canalul care aduce multe oportunităţi de vânzare şi promovare la costuri mult mai reduse şi va fi o parte importantă a strategiei companiilor pentru perioada următoare. Acesta este şi motivul pentru care nu consider că vom asista la o scădere a volumelor tranzacţionate online sub nivelul anului 2008. Tendinţa de creştere va continua, într-un ritm mai ponderat, iar pentru finalul anului estimăm o valoare totală a comerţului electronic cu plata online de aproximativ 70 milioane euro”, spune Carmen Sebe, CEO GECAD ePayment.

Topul vanzarilor a ramas relativ neschimbat in 2008 fata de 2007 produsele telecom ocupand primul loc, cu o pondere de 35%, categorie urmata de turism si transporturi cu 26% si e-tail cu 18%. In acelasi timp insa, in 2008 s-a accentuat procesul de diversificare a pietei, iar cumparatorii au putut gasi pe Internet o gama tot mai larga de produse si servicii.

Spre deosebire de anii trecuti cand cele mai mari vanzari au fost inregistrate in ultimul trimestru, cea mai buna perioada a anului 2008 a fost trimestrul al doilea. Astfel, conform datelor RomCard, in perioada aprilie-iunie s-a inregistrat un volum total de 14 milioane euro, in timp ce in ultimul trimestru valoarea vanzarilor a fost de 13,4 milioane euro. „Vânzările în perioada sărbătorilor de iarnă au crescut cu aproximativ 36% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2007. Cu toate acestea, în a doua jumătate a anului trecut ritmul de creştere a încetinit uşor faţă de primele luni, acesta fiind motivul pentru care perioada sărbătorilor de iarnă nu a reuşit să atragă cele mai multe vânzări”, explica Marin Mitroi, Director General RomCard.
Deci, cei doi se refera la vanzarile prin diferite mijloace de plata direct pe Internet. Pentru a estima volumul financiar al Internetului romanesc de astazi am mai avea nevoie si de datele referitoare la reclamele de pe Internet. Deocamdata nu am date centralizate din acest sector. Cand le voi avea imaginea va deveni mai completa.

Comments on: "Din ce in ce mai multi bani pentru online-ul romanesc" (1)

  1. Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Nor etichete

%d blogeri au apreciat asta: