Noutati IT, energie regenerabila, alerte

PR-ul si blogurile (III)

Microsoft – inceputul blogurilor

Comaniile mari – monoliti fara suflet, conduse de oameni rapace care calca pe cadavre pentru a-si atinge scopurile mercantile. Aceasta este imaginea pe care omul de rand o are despre marile companii. Presa lanseaza periodic subiecte de coruptie sau despre magariile din piata. Evident acest lucru intregeste aceasta imagine.

Un exemplu tipic al acestei viziuni la nivel global a fost Microsoft. Procesele impotriva guvernelor sau autoritatilor in general au dus la o degradare accentuata a imaginii companiei. Totusi, in ultima perioada se constata o panta descendenta a articolelor si postarilor negative la adresa companiei. In unele reviste prestigioase Microsoft a inceput chiar sa fie laudat. „Cantecele despre Evil-Empire sunt distractive, dar sunt doar pentru hipioti batrani” a spus la un moment dat Mitch Kapor, presedintele Open Source Application Foundation (OSAF). Chiar si Steve Jobs de la Apple, impreuna cu Scot McNealy de la Sun Microsystems sunt mult mai rezervati in ultima vreme.

Ce s-a intamplat intre timp? Cum au reusit acest lucru? Care este reteta miraculoasa?

Raspunsul este unul singur BLOGURILE.

Joshua Allen, primul blogger de la Microsoft, spune ca „bloggingul a avut fara indoiala cel mai mare impact in legatura cu aceasta schimbare de perceptie”. Blogul lui „Better Living through Software” a debutat in 1999. Aceasta era perioada in care Microsoft era la un pas de a fi dezmembrata in lupta impotriva monopolurilor.

Allen nu acerut voie de la nimeni, a inceput sa scrie pur si simplu pe blog, urmand spiritul conceptului „vorbeste cat mai mult cu clientii” intretinut de Steve Ballmer. In mai putin de o luna, a sosit primul email pentru seful lui Allen in care s-a cerut concedierea acestuia. Si, email-urile au continuat de-a lungul timpului. Evident, seful lui Allen a ignorat aceste email-uri, dar a stat tot timpul cu ochii pe blogul buclucas. Incet, incet, apropiatii lui Allen au inceput si ei sa-si deschida bloguri. Acum problema se accentua in cadrul companiei. Departamentul Juridic era cu ochii in patru punand presiune pe oameni.

Totusi, nimeni dintre bloggerii de la Microsoft ce ajunsesera in anul 2005 la un numar de 1500 nu a facut ceva stupid ca departamentul juridic sa fie nevoit sa intervina.

Conversatiile pe blogul lui Allen au fost intretinute de clienti entuziasmati de posibilitatea unei conversatii reale cu o persoana din interior. Erau fericiti ca cineva din interior vorbea cu ei si le raspundea. Cei mai influenti oameni din blogging la vremea aceea erau Dave Winer, parintele tehnologiei blogului Doc Sears, coautor al bibliei bloggingului sau Tim O’Reilly fondatorul O’Reilly Media. Cu totii si-au trimis cititorii in repetate randuri catre blogul lui Allen. Winer, unul dintre cei mai duri critici al lui Microsoft intreba ciclic de ce nu sunt mai multi oameni care au blog din Microsoft. De fiecare data mai multi oameni de la Microsoft isi mai faceau bloguri.

Tony Perkins, director general si editor al publicatiei AlwaysON l-a citat pe Bill Gates (vezi aici) cand acesta a sustinut avantajele bloggingului. „Acesta simplifica mult comunicarea si evita dezavantajele e-mailului si ale paginilor de internet clasice. In cele din urma, majoritatea companiilor vor folosi blogurile pentru a interactiona cu clientii, furnizorii si angajatii, pentru ca sunt mai directe si mai eficiente.”

Perkins a adaugat ca „Gates este constient de faptul ca potentialul de marketing al blogosferei este in plina ascensiune, astfel ca directorul de Marketing si PR trebuie sa imbratiseze aceasta realitate, pentru a nu risca sa piarda controlul mesajelor”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Nor etichete

%d blogeri au apreciat asta: