Noutati IT, energie regenerabila, alerte

Alegerile din SUA in direct

Obama sau McCain?

Mai jos vedeti in direct rezultatele.

Ori un negru la Casa Alba ori o femeie pe scaunul de Vicepresedinte.

(conform CNN)

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

UPDATE 1 – ultimul sondaj de opinie inainte de inceperea alegerilor il dadea invingator pe Obama cu 7 procente avans: Obama 51% – McCain 44%. Acelasi procent care i-a despartit pe Bush si pe Al Gore in 2000. In final, Al Gore a revenit castigand votul popular, dar pierzand alegerile (conform sistemului arhaic american de vot).

UPDATE 2

Iata ultimul sondaj de mai jos si o sa va dati singuri seama ca inca nimeni nu poate fi sigur de victorie. Statele gri vor decide rezultatul final.

Cine castiga intr-un stat ia automat toti electorii acelui stat. Spre exemplu, in Folorida sunt 27 de electori, daca la vot castiga un candidat cu 14-13, la scorul final i se adauga 27 de electori si nu 14.

Pentru ca situatia sa fie si mai complicata, in unele state, electorii nu trebuie sa voteze conform votului popular (acesta fiind consultativ).

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Comments on: "Alegerile din SUA in direct" (33)

  1. Ăştia încă dorm. Dar mersi de şmecheria asta. Voi reveni.

  2. […] Razvan, cu plugin de pe CNN. Sa-nceapa show-ul […]

  3. @ Darius cel Tulbure
    Si eu sper sa vad cat mai curand rezultatele, dar mai avem de asteptat.

  4. hihi, asta da show! Mai e si fotbal azi, asa ca …zi plina!🙂

  5. @ Cristi
    Ping-pongul intre statele americane sper ca va fi palpitant, sa ne tina cu sufletul la gura pana in ultimul moment.
    Tot Florida sa fie fruncea si anul asta?

  6. Mă, io cred că-s prost. Da’ nu-nţeleg cum dracu prima democraţie a lumii are un sistem de vot atât de nedemocratic.

    Nu numai că nu există un pluripartitism adevărat (come on, numai două partide serioase? atâta e capabilă America să producă?), dar votul maselor nu este cel care contează.

    Adică care va să zică demos cratos la ei e un fel de demos-geographos cratos. Adică contează ce votezi. Dar votul tău e inegal, mai tare sau mai slab, în funcţie de zona geografică de unde votezi. Or asta e i discriminare care n-are nicio legătură cu democraţia.

    Mai lipseşte ca la noi să se facă la fel: să facem ca voturile orăşenilor să valoreze mai mult decât ale ţăranilor care tot spre stânga ne trag. Sau eventual să ponderăm cu 1,5x valoarea votanţilor care au făcut facultate, ştiindu-se statistic că ăştia or fi mai informaţi.

    Vai, vai, democraţie…

    Sper să nu iasă iară pe dos în SUA.

  7. @ Darius cel Tulbure
    Sistemul asta face parte di „greaua mostenire” a celor care au creeat America. Nu l-au schimbat de lene, cred eu.
    Si in 2000 au dat cu oistea in gard cand a iesit Bush presedinte, chiar daca a pierdut alegerile. E un sistem penibil. Tin minte cum presedintele Frantei de atunci a facut un misto crunt de sistemul lor de vot.

  8. fie ca va castica Obama, fie ca va castiga McCain eu cred ca tot va fi mai bine decat a fost cu Bush la Casa Alba.

  9. Noo, ştii care e logica la ei?

    „Că să nu aibă California şi New York atâta putere. Că dacă votul ar fi direct, toate statele mici şi cele rurale ar putea sta liniştite să se uite la TV şi să vadă pe cine aleg California şi New York.”

    Desigur, din punct de vedere logic, chestia n-are niciun sens, dar pentru prostu de rând sună cât de cât intuitiv-corect. Problema e că sistemul contrazice legile statisticii şi ale democraţiei.

    Or sistemul ăsta de vot sfidează statistica şi implicit democraţia: de ce să-i lăsăm pe ăia mulţi să aleagă pentru noi?

  10. @ Oceania
    Bush era de o prostie cutremuratoare, si a mai fost ales de doua ori😀

  11. @ Darius cel Tulbure
    Stii care ar fi sistemul de vot care mi-ar place mie?
    Ala bazat pe IQ. Ai IQ-ul 150, votul tau valoreaza cat trei cu IQ 50. Iar la asta sa se acorde un factor de multiplicare de 10, pentru ca oameni cu IQ-ul mare sunt mai putini decat ceilalti, asa ca. Deci, votul unuia care este inteligent sa conteze cat 30 de voturi imbecile.

  12. Da, însă intrăm pe târâmul meritocraţiei… Nici n-ai vrea să ştii câte probleme ar decurge dintr-un astfel de sistem.

    Dar ar fi interesant🙂.

  13. hai sa lansam si ceva pariuri, ca-i interesant!🙂 Eu pariez ca inainte de Florida il declara azi invingator pe Obama. Close, dar totusi clar! :))

  14. @ Darius cel Tulbure
    Cand te gandesti ca te duci la vot, te hotarasti dupa o adanca meditatie care este candidatul care iti va reprezenta cel mai bine interesele, si i votezi. Apoi, vine un Gheorghe din varful muntelui, care n-a auzit de nimeni si de nimic, si intre doua betii da cu stampila pe celalat si iti anuleaza tie votul. Te cam apuca damblaua.

  15. Razvane, parca Tutea spunea ca democratia nu-i atat de mult diferita de comunism: „sistemul in care prostul sta alaturi de destept si-i spune ‘ce faci, frate?'”😉

  16. @ Cristi
    De acord, propun ca cei care pierd sa fie obligati sa puna un banner timp de o luna pe site-urile lor cu mesajul „AM PIERDUT LA ALEGERILE DIN SUA” si cu link catre cei care castiga pariul.

  17. :)) Interesant, o facem! Dar hai sa nu scriem totusi „alegerile din SUA”, ca picam prea mult pe politice (mai stii ce li se nazare unora?). Ce zici de „Am pierdut un pariu la Razvan/Cristi/etc”?🙂

  18. @ Cristi
    Ce pariu? E neclar. Mai dragut ar fi un mesaj de genul ALBUL/NEGRUL MUTA SI CASTIGA!

  19. Si ca sa nu o mai lungim punem miza pe cele zece state care sunt gri in sondaje. Care nimereste cele mai multe state castiga, care le nimereste pe cele mai putine pierde. La egalitate, luam statele dupa numarul de electori pentru departajare.

  20. Votul meu:
    AZ, MT, ND, MO, NC – Alb
    NV, FL, VA, IN, OH – Negru

  21. Votul meu
    IN, ND, MT – negru
    FL, NC, VA, OH, MO, NV, AZ – alb

  22. of (baga si tu notificari la comentarii, ca nu stiu cand mai scrii ceva :)). Eh, eu credeam ca punem un pariu mai simplu, ca „cine castiga”, „cu cat”, „cand se-anunta castigatorul”…

    Cu statele …zau ca as pune-o prea la plezneala si nu-mi place. Ar trebui sa ma uit mai de-aproape care erau cele rosii/albastre/galbene etc… Las’ ca urmaresc ce faceti voi🙂

  23. Zece state, zece aruncari cu banul😀
    Hai, ca tu ai venit cu propunerea, ar trebui sa te bagi, nu e complicat deloc.
    Cat despre urmarirea commentariilor zau daca stiu cum sa fac. Am la META – Comentarii RSS, dar nu stiu daca merge😦

  24. Ma enervezi :))

    Am zis sa nu fiu Gica contra si sa particip totusi (chiar daca eu NU am propus ASTA :)). Dar ori e prea de dimineata, ori nu mai pricep io romana, nu’s ce dreaq sunt alea „alb”/”negru” nici sa ma tai :))

    PS: pai ai RSS comentarii, dar nu stiu cine se aboneaza chiar la TOATE de pe un blog!😉

  25. Salut. Imi place foarte mult cum scrii. Ai fi interesat sa facem un link exchange?
    Id mess/mail: ***@yahoo.com
    blog: http://www.varby.ro
    Daca esti de acord astept un raspuns pe mail.
    Daca nu te intereseaza imi cer scuze ca te-am deranjat.
    Sa avem bafta la trafic!

  26. gata, a castigat Obama! Ohio se duce la el, iar lui McCain deja nu-i mai raman destule voturi.

    PS: Razvane, dezertorule🙂, somnorosule, te-ai culcat? :))

  27. @ Cristi
    Ai dreptate, albul era McCain, negrul era Obama. Acum deja e fumata asa ca il lasam cum a cazut. Trebuia sa facem si noi pregatirile mai din timp. Si, scuze, am fost plecat cu ala micul la un loc de joaca, iar cand am ajuns acasa nu am mai avut putere sa mai intru pe net. Asa ca poti spune ca sunt un las si un dezertor.😀

  28. @ Darius cel Tulbure

    din cate am inteles sistemul lor e asa pentru ca totusi ei sunt _statele unite_ ale americii, deci un fel de ue. fiecare stat vrea sa aiba cuvant de spus, cu anumita pondere, etc. asta a fost intelegerea lor cand s-au unit.

    daca si in eu s-ar vota, probabil ungurilor + austriecilor nu le-ar conveni sa conteze votul romanilor mai mult decat al celor doua tari la un loc ;))

    @ Razvan

    ‘Ai IQ-ul 150, votul tau valoreaza cat trei cu IQ 50.’

    razvane, daca te aud astia din parlament si se voteaza legea, la cum se ‘rezolva’ orice in romania, ne-am trezi cu un parlament (si nu numai) de einsteini peste noapte :))

  29. Q nu e de la Qaracter…

  30. @ noryshor
    He, he sa o vad si pe asta.😀

  31. @ Dan Iancu
    Q-rect bine punctat

  32. „Ai dreptate, albul era McCain, negrul era Obama”

    Hai maaai! :))) Vezi daca nu mai traiesc in Romania? Nu mai am reflexele, sa-mi dau seama ce era de fapt evident :))

    Mai putem juca, vad ca aia tot mai numara voturile. Eu zic ca iese Florida lui McCain si intr-o luna schimba castigatorul alegerilor. Or sa descopere ca Obama avea matreatza cand era mic :))

  33. @ Cristi
    Am auzit una de diminata de era sa mor de ras si nu la un radio mizer ci la Radio France International (RFI). Cica i-au sapat lui Obama la baza arborelui genealogic si stii ce au gasit?
    Ca pe linie materna provine dintr-un hotentot. Unul dintre stramosii lui a fost cu regele Eduard, altul Ioan inima de aur, e verisor de rang 22 sau mai mult cu Brad Pitt si cu… McCain. Si lista continua, e practic inrudit cu toti smecherii de vita nobila de pe planeta.
    Am ras cu lacrimi.
    Daca o iau de la origini, si eu sunt inrudit cu toti oamenii de pe planeta.😀
    Ce faci vere Cristi?

Lasă un răspuns

Nor etichete

