Noutati IT, energie regenerabila, alerte

PR-ul si blogurile (II)

In ultimii 60 de ani marketingul a evoluat de la marketingul conversational la cel de tip centralizat. Aceasta evolutie s-a bazat pe un algoritm foarte simplu. Daca angajezi 10 oameni, ei pot promova produsul tau in fata a 100 de potentiali clienti, intr-un timp scurt. Este drept ca daca cei 10 sunt priceputi si produsul OK, vei obtine 70-80 de noi clienti.

Pe de alta parte daca esti o companie mare vei dori ca despre produsul tau sa afle milioane de oameni. Pentru a ajunge la acest nivel au avut nevoie de trecerea la marketingul centralizat. In acest tip de marketing rezultatele bune sunt daca doar 2% din audienta totala apeleaza la produsul companiei. Din pacate, pentru acest tip de promovare nu conteaza cei 98% de persoane neinteresate, nu conteaza daca si alte companii se indreapta spre acelasi public tinta, nu conteaza nimic. De fapt singurul lucru care conteaza in marketingul si PR-ul traditional este baza cat mai larga de audienta. S-au ajuns in zilele noastre chiar si la formule matematice sofisticate care pot oferi predictii mai mult sau mai putin exacte al lansarii pe piata al unui produs oarecare. Aceste calcule sa fac in functie de radio, TV, ziar sau alte canale media, in functie de rating si multe alte elemente.

Majoritatea receptorilor de asemenea mesaje sunt dezgustati de afluxul din ce in ce mai mare de reclame la TV, radio, pe strada sau in alte medii. Ei de regula, si-au creeat deja un mecanism de autoaparare in fata reclamelor. Astfel, pe net, majoritatea oamenilot cand vad un banner ce sta sa se deruleze il inchid imediat fara sa se uite ce mesaj transmite el, la TV reclamele constituie pauza de o tigara sau cea in care te duci la bucatarie, etc.

Pana acum, oamenii nu aveau solutii pentru a evita aceste lucruri. Astazi, tehnologia incepe sa dea posibilitatea de intoarcere la marketingul si PR-ul de tip conversational. Blogurile permit unei companii sa-i asculte pe clienti, sa converseze cu acestia, sa-i transforme in promotori ai serviciilor companiei. Acesti clienti ii indeamna si pe altii sa utilizeze produsele companiei, o apara de atacurile nefondate si ajuta compania in dezvoltarea unor servicii mai bune.

Comments on: "PR-ul si blogurile (II)" (5)

  1. Dar cate companii vor sa asculte, cate companii vor sa li se spuna ca sunt de cacat ?

  2. @ krossfire
    Eu o spun, cine are urechi de auzit sa auda, cine nu, oricum o sa trebuiasca sa faca ceva in urmatorii 2-5 ani ca sa se ia dupa turma. Ca esti unul din turma sau un lider al turmei nu are pana la urma o importanta asa mare decat in cazul in care liderul e concurentul tau direct. Atunci, nu-ti prea vine sa zambesti. Si mai neplacut e cand clientii tai migreaza la el pentru ca el a inteles de unde bate vantul iar tu ai mers pe vechile reguli, din delasare sau neincredere si frica.

  3. Dupa parerea mea, un instrument mult mai puternic in mana marketerilor il constitue direct marketingul bazat pe informatiile culese de pe Internet. De vreo 2 ani lucrez ca Database Marketing Specialist pt IBM (contractor) si pot sa zic ca direct marketingul rules, e un instrument fantastic daca ai destule variabile cu care sa jonglezi si sa ajungi la clientii potriviti. Acum imaginati-va ca baza de date a clientilor IBM e minciuna fata de reprezinta retelele sociale, Facebook etc

    Pentru bloggeri e mai dificil, ca sa contezi tregbuie sa ai trafic. Dar aici apare problema traficului, ca daca -i iei la analizat traficul unuia bazat vezi ca jumatate din urilizatori nu stau decat vreo 5 secunde pe site, si ca nu stiu cate procente ajung de pe google dupa cuvinte cheie, iti intra pe site, nu sunt interesdati de altceva si ies de pe blog la fel cum au intrat. Asa ca e discutabil si cu blogurile.

  4. @ Parlamentolitic
    Situatia nu e chiar asa. Blogul fiind de fapt un matketing direct. Nu conteaza chiar asa mult numarul de cititori. Vezi cum ajungi sa privesti iar problema din punctul clasic?
    Daca vrei baza larga de audienta cu rata infima de raspuns mergi pe varianta clasica.
    Blogurile de referinta, cu adevarat importante sunt cele ale caror cititori sunt importanti. Daca ai un blog cu 10 oameni care citesc si comenteaza si acestia sunt Obama, McCain, Putin, Clinton si altii la fel atunci ai cel mai important si mai influent sistem de comunicare din lume.
    Urmareste serialul asta si o sa vezi cu exemple concrete ce vreau sa spun. Exista bloguri cu un numar relativ mic de cititori care sunt extrem de importante.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Nor etichete

%d blogeri au apreciat asta: