Noutati IT, energie regenerabila, alerte

PR-ul si blogurile (I)

Canalul de comunicare cel mai nou este blogosfera. Aceasta difera din multe puncte de vedere de canalele traditionale de comunicare. Un precursor al bloggingului l-a constituit fara indoiala mesageria instant. Ea asigura un mod conversational rapid si eficient intre doua persoane.

Bloggingul este diferit pentru ca asigura o convorbire intre mult mai multe persoane. Daca prin IM conversai cu o singura persoana (ulterior s-a adaugat si facilitatea ca mai multe persoane sa intre in convorbire) bloggingul da posibilitatea de a discuta cu un numar nelimitat de oameni.

Toate mediile de comunicare au anumite caracteristici. Toate ajung intr-un mod diferit la cei care le receptioneaza. Singurul canal de comunicare care indeplineste simultan urmatoarele sase puncte este blogul. Alte canale reusesc sa indeplineasca doar unele dintre punctele urmatoare:

1. Usurinta gasirii informatiei. Motoarele de cautare sunt facute in asa fel incat unul dintre beneficiarii majori ai cautarii este blogul. Majoritatea companiilor care ofera platformele gratuite de blogging ofera si o optimizare excelenta pentru cautari. Oamenii care cauta o informatie o vor regasi extrem de des pe un blog, o vor retine si utiliza, multi dintre ei nestiind nici macar ca acela este un blog.

2. Usor de publicat. In 5 minute ai blog. In 10 minute deja te-ai lamurit cu meniurile si poti avea chiar si prima postare. Fiecare postare este disponibila oricui vrea sa o citeasca.

3. Dimensiunea sociala. Toata blogosfera poate fi privita ca o retea invizibila de legaturi ale unor oameni care participa la o mare conversatie. Link-urile, referintele si Blogroll-ul contribuie din plin la acest lucru. Geografia dispare in fata legaturilor ce se creeaza intre oameni.

4. Transmiterea informatiei in mod viral. Nicio agentie de presa nu poate transmite informatia atat de repede. Nicio forma de marketing viral nu poate egala viteza si eficienta blogosferei.

5. RSS. Printr-un simplu click primesti „la domiciliu” cele mai noi informatii de pe un blog. Economia de timp pentru cineva care viziteaza regulat 20-30 de bloguri este remarcabila.

6. Inlantuire. O informatie aruncata pe un blog mic poate fi dusa din „mana-in-mana” catre mii sau milioane de alte bloguri.

Aceste elemente nu sunt, luat fiecare in parte atat de important, dar impreuna creeaza cel mai important instrument de comunicare interactiva.

Pentru fanaticii blogosferei, este demn de remarcat si faptul ca blogurile nu sunt alfa si omega in comunicare. Este adevarat, sunt importante, dar s-a dovedit deja in tarile cu o traditie mai lunga decat noi in ale blogosferei ca cine pariaza exclusiv pe bloguri pierde foarte mult.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Nor etichete

%d blogeri au apreciat asta: