Noutati IT, energie regenerabila, alerte

Cosmote si blogurile

Iata ca Web 2.0 a devenit un mediu din ce in ce mai atractiv pentru companii. Pe zi ce trece businessul incepe sa constientizeze din ce in ce mai mult oportunitatile din blogging (la noi in tara, ca in alte parti l-au constientizat de mult). Este clar, ca pentru unii, fenomenul reprezinta doar o alta cale de a ajunge la publicul lor tinta.

Astazi voi analiza scrisoarea pe care am primit-o de la Cosmote.

„Salut Razvan,

COSMOTE, cel mai dinamic operator de telefonie mobila, recunoaste importanta fenomenului blogging si apreciaza valoarea independentei de exprimare a fiecarui blogger.

Pentru cititorii tai, te rugam sa ne permiti sa iti trimitem informatii legate de activitatea companiei noastre, inclusiv materialele destinate in mod normal presei, pentru ca tu reprezinti pentru noi un canal de informare la fel de important ca o publicatie oficiala. (…)”

Bun, pana aici totul este minunat insa sunt cateva elemente de remarcat. Tonul scrisorii este oarecum cordial sau camaraderesc ceea ce este un plus in conditiile in care te adresezi bloggerilor.

Faptul ca aceasta companie recunoaste importanta fenomenului blogging nu inseamna ca il si intelege. Blogosfera nu este doar un canal de informare ca oricare altul. Ceea ce nu inteleg cei de la Cosmote este ca nu poti trimite comunicate de presa catre blogosfera. Aici regulile sunt altele si aceasta este reteta pentru inca o ratare.

In termeni foarte simpli, preluarea unui comunicat de presa pe un blog reprezinta o exceptie datorita incompatibilitatii intre cele doua. Ciclul de comanda si control dat de o declaratie oficiala, aprobata de 3-4 departamente, scris intr-un limbaj de lemn, distribuit la ziare nu aduce acea spontaneitate, acea credibilitate care nu este data de nicio alta varianta de comunicare in afara de blogging. Acesta este sustenabil pentru ca este ancorat in realitate si nu intr-un limbaj evaziv.

PR-ul este vazut ca un mediu in care scopul este de a insela publicul larg pentru a proteja companiile mari. Oamenii de PR sunt considerati ca un scut lansat de compania-mama in fata presei pentru a atenua sau a disipa loviturile indreptate care companie. Prin urmare, PR-istul este persoana care blocheaza accesul la informatia corecta, el fiind si cel care invarte mesajele in jurul realitatii pentru a obtine o dezinformare profitabila companiei.

Pe de alta parte bloggingul se bucura de o reputatie exact opusa. Ei sunt cei care ridica multe probleme, ei sunt autentici. Ei sunt loiali cititorilor lor si nu companiei ca in cazul PR-istilor.

Evident, mai sus am prezentat o perceptie a publicului. Adevarul este un pic mai nuantat. PR-istii nu sunt chiar asa de rai, iar bloggerii nu sunt chiar asa de buni. Multi PR-isti se axeaza pe multe tactici interactive aducand un plus de valoare acestei profesii, iar unii dintre bloggeri au interese ascunse pentru a defaima anumite servicii si produse.

Este clar ca o companie inteligenta poate profita de bloguri. PR-istul traditional este in fata unui obstesc sfarsit. Toate semnele sunt clare, iar cine nu casca ochii va pierde in fata competitiei. O singura privire aruncata in tarile unde blogurile se manifesta de mai multa vreme poate observa aceste schimbari.

Microsoft a reusit sa treaca de la perceptia „evil-empire” la una preponderent pozitiva cu ajutorul blogurilor, Sun are un cuvant greu de spus in blogosfera, ICQ-ul si Mozilla s-au bazat pe elemente care astazi intra in componenta blogurilor, iar exemplele sunt nenumarate.

Oricum subiectul blogosferei ca mediu de comunicare pentru afaceri este vast si merita analizat cu atentie pe mai multe posturi (voi face un serial pe aceasta tema).

BaniPePost.com, serviciul meu de promovare prin bloguri ofera o oportunitate companiilor de a face tranzitia catre Web 2.0. Din pacate, pentru toata lumea, acest serviciu doar deschide usa si te ajuta sa patrunzi intr-o lume noua, te ajuta sa obtii rezultate notabile, insa nu iti ofera intreaga putere pe care o poti obtine de pe urma blogosferei. Acest serviciu trebuie integrat intr-o viziune mult mai complexa asupra comunicarii globale a companiei. Pentru a realiza acest lucru trebuie ca o companie precum Cosmote sa nu se avante intr-un demers ce nu-l intelege fara a analiza toate aspectele impreuna cu oamenii care stiu mai multe din acest domeniu.

Si o sa inchei cu un citat din Mike Manuel, sef al proiectului Digital Advocacy la Voce Communications – „A lansa pe teava aceleasi comunicate de presa catre bloggeri cum lansai si catre jurnalisti este reteta perfecta pentru dezastru”

Comments on: "Cosmote si blogurile" (3)

  1. Multumim pentru comentariul tau. Noi am dorit sa realizam o legatura vie, activa, intre noi – departamentul de PR, si voi, comunitatea de bloggeri. De aceea, feedback-ul tau este valoros pentru noi. In acelasi timp, as vrea sa intelegi ca acea scrisoare este doar un prim pas in ceea ce noi ne dorim a fi un canal de comunicare “in ambele sensuri” intre noi si voi.

    Am decis sa includem bloggerii atat in lista de distributie a comunicatelor de presa cat si in lista de invitati pentru evenimentele noastre, tocmai pentru a primii feedback-ul vostru, pentru a ne putea cunoaste si pentru a discuta liber. Mai mult, aceasta initiativa a aparut si ca urmare a solicitarii unor bloggeri de a fi introdusi pe aceasta lista si de a fi la curent cu noutatile noastre.

    Ne bucura feedback-ul tau si il vom lua in considerare pentru viitoare comunicari in blogosfera.

  2. @ Oana Gherasim
    Multumesc pentru precizari. Sunt convins ca atat bloggerii, cat si ceilalti cititori, considera extrem de util comentariul tau.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Nor etichete

%d blogeri au apreciat asta: