Noutati IT, energie regenerabila, alerte

Discriminarea la romani

Dupa posturile cu tigani care au fost foarte comentate acum m-am gandit ca ar fi interesant sa ma refer si la celelalte categorii sau etnii.

Deci, noi romanii ii discriminam pe altii, de alte nationalitati sau etnii?

Credeti ca ii discriminam pe unguri, evrei negrii, turci, bulgari etc?

Credeti ca la noi exista categorii socio-profesionale care au de suferit? Sunt gunoierii, taranii sau minerii discriminati? Oare femeia are aceleasi drepturi reale (nu legale) ca barbatul mioritic?

Romanasii nostri care ne reprezinta cu mai mare sau mai mic succes peste hotare sunt oare discriminati in tarile in care au ajuns? Italia, Franta, Spania sau Germania sunt suficient de tolerante cu emigrantii romani? Exista oare discriminare printre emigranti? Dar cei care au ajuns in SUA si Canada au avut de suferit?

Daca cunoasteti cazuri, daca vi s-a intamplat ceva care v-a marcat nu ezitati sa-mi lasati doua vorbe aici.

In acest post nu vreau sa pomenim despre tigani. Subiectul acesta a fost deja dezbatut pe larg. Cristi, Dan, Mirel57 si toti ceilalti aveti cuvantul.

Comments on: "Discriminarea la romani" (10)

  1. Din experienta mea canadiana, romanii (ca si alte natii) nu sunt discriminati in medii academice si profesionale. E cam greu sa ii spui unui profesor in geolinvistica: ba, esti un tigan imputit. La fel si cu mediile profesionale cand vorbesti, sa zicem, cu un system architect.

    Eu nu m-am simtit discriminat dar nici nu am venit aici cu complexe.

  2. Cei mai oprimaţi sunt fumătorii. Dar, se va ridica într-o zi un ţar al nostru, pufăind mânios din lulea, şi nu va fi putere pe lume capabilă să ne stea împotrivă!

  3. @ BlogGeorge
    Doua intrebari:
    1. Am inteles cu mediile academice, dar pe strada, in magazine etc. ai simtit aversiune fata de tine sau familia ta?
    2. Tu ai discriminat pe cineva in viata ta?

  4. @ Vania
    Ai dreptate, asta am constatat-o si eu pe pielea mea. Dar, pe 11 septembrie niste romani fumau in fata la WTC ca nu erau lasati sa fumeze inauntru. Ca atare, au scapat, pe cand colegii lor au primit vizita a doua sute de persoane sosite cu un avion direct la ei in birou.

  5. Asa cum spuneam am trait in copilarie si in adolescenta intr-un mediu deosebit si de aceea nu pot decat sa am o hipersensibilitate la orice disriminare, dar sincer nu pot sa-mi caracterizez experientele ca facand parte din aceasta categorie.
    Asta nu inseamna ca traiesc intr-o lume idilica dar oare cand vanzatorul nu te serveste, esti discriminat sau avem de-a face cu prostia, mitocania si nesimtirea dimboviteana?
    Am multe frustrari si „mancarimi la stomac”dar ele au la origini discriminarea sau lipsa de valori, mitocanismele si exarcerbarea gregaritatii din ziua de azi?
    Unde incepe discriminarea si unde se sfarsete acest mod gregar de a fi? Si vorbesc aici si de politaiul bulgar care percepe celebra taxa de 10 euro cand prinde pe nu stiu ce coclau de la el si de politicianul roman care te sfideaza dand legi numai pentru el si „baitii destepti”, de functionarul indolent si de profesoarele lui fi-miu care au luat 4 si 5 la examenele de titularizare dar au pretentii de mari doamne, de rectorul baitului cel mare care m-a facut sa recomandat tuturor prietenilor sa stranga bani si sa-si trimeata copii afara ca aici nici o sansa, etc.
    Sunt discriminat sau doar batjocorit la fel ca si ceilanti de aceasi mizerie zilnica?

  6. discriminam aproape la fel ca si alte natii. adica aproape la fel de „putin”. mare parte din discriminare provine din mediul acultural si lipsa de informatii. ceea ce niu se pare comportament normal la altii e discriminare. ne-am obisnuit sa facem misto de americani pe aceasta tema si e pacat. ar trebui sa invatam. darnoi suntem gata destepti, poeti si toleranti de la natura. imi aduc aminte de unul care-mi spunea „daca toti jidanii ar fi ca tine”. inutil sa explic, si nici nu ma pasiona, ca nu sunt. sunt multe forme de discriminare inclusiv alea superlative. „esti roman si nu stii sa furi?” hahaha. mde. am facut si eu prostii, ca nu sunt scutit de medic, dar am invatat ca generalizarea e mama discriminarii.

  7. sa ma refer pe scurt la discriminarea strainilor (nu doar fata de romani) de dincolo de granite. Exista, e pregnanta, e mai mereu instinctiva si iscata din xenofobie, si se scrie mult prea putin despre ea (de parca n-ar fi).

    Culmea ca printre „aparatorii” ei cei mai impatimiti se afla si romani, din cei care pretind ca „au reusit” si-i iau la cioace pe altii, de parca reusita/esecul scuza sau motiveaza prin ceva existenta discriminarilor 😦

  8. @ mirel 57
    Da, pe noi ne discrimineaza stapanirea care tot noi o alegem democratic. E un fel de masochism. 😀

  9. @ Dan Iancu
    La discriminare superlativa nu m-as fi gandit.

  10. @ Cristi
    He, he, romanii de care vorbesti se cred integrati, dar mai tarziu cand dau nas in nas cu un xenofob purist si o constata pe pielea lor se simt nedreptatiti si cad in extrema cealalta. Aici e o dovada de prostie crasa din partea lor.

Lasă un răspuns

Nor de etichete

