Noutati IT, energie regenerabila, alerte

SIVECO – extensia concursului

In primavara, am lansat un concurs pe acest blog referitor la urmatoarea achizitie Siveco. Atunci, Latona din Bulgaria era „inghitita” de compania SIVECO Romania. Anca Rusu, persoana direct raspunzatoare asupra acestei achizitii a fost intrebata daca si cum se va extinde in continuare Siveco.

Ea a marturisit ca mai exista si alte achizitii de companii in planul lor, dar ca acestea sunt confidentiale. Intrucat nu a vrut nici macar sa ne spuna tara vizata, ci doar perioada – sfarsitul verii, am decis sa fac un concurs cu premii. Sper ca anuntul sa vina repede, ca vremea de afara s-a racit si berea nu mai este asa de buna. Totusi, se poate degusta si in fata sobei, caloriferului sau a semineului – dupa posibilitati. 😀

Regulamentul este simplu:

Premiile se vor acorda in bere dupa anuntul oficial

1. Premiul I consta intr-un butoias de bere sau echivalent.

2. Premiul II si III nu se acorda.

2. Castiga cine alege tara corecta.

3. Angajatii SIVECO si rudele acestora nu au dreptul de participare, cu exceptia managementului companiei )

Dar sa facem un remember la tarile care ne inconjoara:

Ungaria, Cehia, Slovacia – piete mici dar bogate (la ora actuala, la valori echivalente cu Romania, dar pe o suprafata si cu un numar de locuitori mult mai mic). O achizitie aici s-ar justifica prin existenta banilor din piata, dar marile proiecte guvernamentale sunt deja incepute. Potentialul de crestere este destul de mic. Lupta pentru cote de piata este dificila. Marile case de software sunt companiile multinationale gen Oracle, SAP, Microsoft, IBM etc.

Bulgaria – o piata de patru ori mai mica decat a Romaniei. O achizitie aici este extrem de tentanta. Odata cu intrarea in UE banii europeni au inceput sa soseasca pentru marile proiecte de dezvoltare a infrastructurii. Lupta pe aceasta piata este mult mai simpla pentru o companie cu experienta romaneasca. Potentialul este mare datorita faptului ca piata nu si-a atins maturitatea, dar investitiile in IT beneficiaza de sustinere politica si fonduri.

Moldova – o piata mica cu un potential mare. Totusi, problema fondurilor pe aceasta piata este evidenta. In plus, nivelul de salarizare a populatiei este mic si nu exista prea multe fonduri. O achizitie aici ar fi determinata de o dezvoltare ulterioara a acestei piete si de existenta unor specialisti bine pregatiti care ar putea sustine cresterea in alte zone la un pret scazut. In plus, existenta unor vorbitori de limba romana ar usura mult problemele de comunicare interne.

Ucraina – o piata mare cu potential foarte mare. In aceasta zona este greu de facut achizitii, dar in cazul unei reusite exista avantaje foarte mari din toate punctele de vedere.

Polonia – beneficiaza de aceleasi conditii pe care le-am mentionat la Ucranina dar cu avantajul suplimentar ca este membra UE.

Doream sa mai fac un concurs in care sa castige cel care va ghici data achizitiei, dar m-am razgandit. Prea multa bere strica.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Nor de etichete

%d blogeri au apreciat asta: