Noutati IT, energie regenerabila, alerte

Arta cersitului este una veche ce ne caracterizeaza de sute de ani. Una dintre cele mai cunoscute legende este cea referitoare la Tepes. Se povesteste ca acesta dezgustat de cersetorii ce isi etalau ranile purulente, schilozii, ologii si toate celelalte specii care impanzisera regatul i-a chemat pe toti la o mare pomana. Aici, le-a dat sa manance si sa bea iar la mijlocul petrecerii a dat foc la cortul care-i gazduia.

Astazi, asemenea metode ni se par barabare, dar pentru istorici este clar ca erau in spiritul timpului, nefiind dure sau neobisnuite, comparativ cu ce se intampla in Europa in aceeasi perioada. Iata ca din nou suntem asaltati de cersetori si de tot soiul de aratari, care mai de care mai hidoase, tiganci cu pruncii in brate, iarna-vara, la colturi de intersectie, la usile bisericilor, la gurile de metrou, practic in orice loc circulat. Indiferent cati cersetori exportam, acestia nu se imputineaza, se pare ca este o resursa inepuizabila a acestei tari.

Eu personal i-am intalnit la Londra, la Roma, iar la Paris ne-am transmis urari sincere de sanatate referitoare la mame si alte dulcegarii in fata la Luvru, pentru ca nu am vrut sa le dau niste euroi. Din fericire pentru ei, copilul meu era de fata ca altfel ii bateam si ii duceam de guler la jandarmi. Va spun sincer ca atat de nervos nu am mai fost de foarte mult timp. Oricum, nu era cazul sa-i arat pustiului meu ce inseamna violenta.

Iata ca ma trezesc astazi. cu o invitatie din partea celor de la blogul GirlLife. de a contribui cu umilele mele puteri la stoparea acestui fenomen. Intrucat sunt cu totul de acord cu aceasta initiativa, am decis sa scriu acest post.

In Marea Britanie,  intr-un mic orasel si-a facut aparitia o ceata de tigani. Acestia au cersit cateva luni de zile, si-au adus rudele si prietenii din Romania, pana cand toate intersectiile au fost adjudecate intre ei. Situatia a inceput sa se degradeze rapid, au aparut micile furtisaguri si s-a ajuns chiar si la cateva jafuri.

Primarul, si-a chemat concetatenii la o actiune comuna, prin care nimeni sa nu mai dea vreun ban cersetorilor. Orasul a fost impanzit de afise, si in doua saptamani, nu mai era picior de tigan cersetor prin oras. Aceasta actiune nu a degenerat, cersetorii nu au fost brutalizati, politia nu s-a implicat, dar succesul ei a fost neasteptat de rapid.

Deci, sfatul meu este sa nu mai dati bani la cersetori.

Initiatorul acestei campanii este Joe.
Cine mai doreste sa sustina acesta campanie este invitat pe blogul lui Joe sa-si ataseze bannerul de mai sus, blogului sau. Spune si tu STOP CERSETORIEI si hai sa promovam impreuna aceasta campanie !

Comments on: "Bloggerii iau atitudine impotriva Cersitului" (37)

  1. de mult nu ami dau bani desi il mai vad pe regizorul bolnav la metrou. acum e cu o copie din jurnalul „libelulii” unde i se facu facuta oarece publicitate. mai mult decit atit, le si raspund „nu” la cerut.

  2. @ Dan
    Nu stiu de cine vorbesti. Care regizor?

  3. e un cerşetor care afisează: sunt un regizor bolnav… a apărut şi în filantropica pomenit. e pe la universitate.

    am pus si eu bannerul.

  4. Sper sa ajungem si noi sa facem ca cei din Marea Britanie. In felul asta nu am recurge la violenta si am putea scapa incet, incet de acesta „meserie” tot mai des raspandita la noi, si de care suntem acuzati ca o raspandim si in alte tari !

  5. sa dea domnu, dar nu avem atita civism pe noi ca aia. e bine sa o facem, dar nu chiar sper. poate generatia urmatorare.

  6. @ Dan
    Bravos. Oricum nici eu nu dadeam. Am doar o exceptie, un batranel, fost profesor de pictura care sta la mine in fata. Nu cerseste, doar sta la umbra.

  7. pai mai bine ia-i cite ceva. eu mai iau cite o piine cite unei femei in virsta si o trimit acasa ca asta vrea „o piine va rog”.

  8. @ GirlLife
    Dan are dreptate. Cand a zis primarul, nimeni nu a mai dat absolut nimic nici unui cersetor.

  9. @ Dan
    I-am dat haine, paine, prajituri si chiar si bere cand e cald afara.

  10. Eu zic ca daca ii oferi cuiva o paine, sau o haina, daca il vezi ca e neajutorat, nu insemna ca l-ai ajutat la cersit… imi amintesc o faza cand un tiganus cersea prin statia de tamvai, si o femeie mai in varsta i-a intins un colt de paine… s-a uitat urat la bucata de paine si a bagat-o in buzunar… ca si cand nu aia ii trebuie lui !

  11. @ GirlLife
    Exemplele sunt nesfarsite. Cand un tiganus mi-a cerut la stop „da si mie nenea o mie” si i-am dat o mie de lei s-a uitat urat la mine. I-am zis ca o mie a cerut, o mie a primit. 😀

  12. E bun genul acesta de lobby, dar subscriu la cele scrise de unii mai sus, ca exista intr-adevar si destui care cersesc nu din „meserie”, ci dintr-o acuta nevoie de moment.

    A-i incadra pe toti in aceeasi categorie (ca-i greu sa faci diferenta) ne poate face sa le tragem un picior tocmai celor ce nu merita asta.

  13. […] simţ civic citiţi povestea lui răzvan despre oraşul englezesc şi cerşetorii. instructiv. mă-ntreb la noi ce s-ar fi întîmplat. rog […]

  14. excelenta initiativa. suntem satui de cersetori pe care i-am exportat peste tot. cred ca meseria e foarte banoasa de e atat de raspandita pe la noi.

  15. @ oceania
    Nu stiu cat de banosa e, dar cersetori sunt multi. Apropos, ti-am trimis un e-mail acum cateva zile, nu stiu daca l-ai primit

  16. Razvan, acum am vazut mesajul. am raspuns. sper ca s-a rezolvat.

  17. Nu este o meserie chiar banoasa, indiferent ce ar spune lumea. Poate doar daca-ti faci o armata (ca-n filmele lui Kusturica) poti sa te intorci acasa plin de aur 🙂
    Situatia este un pic paradoxala, unii au nevoie cu adevarat si trebuie sa le dam iar altii profita de generozitatea oamenilor si se prefac a fi cersetori.

  18. în Paris am dat şi eu de mulţi cerşetori români. totuşi erau mai mult ţigănci. una după accentul defectuos ne-am dat seama şi am întrebat-o dacă merge treaba şi mi-a spus că nu înţelege româna că ea e din america. Şi la Luvru nişte ţigănci auzind că vorbim româna a reacţionat. Au mai fost mulţi alţii. Faza era că erau români.

  19. chestia e ca nu prea poti sa iti doresti sa stopezi un fenomen care ajuta si citiva oameni care chiar n-au mijloace… daca nu pui nimic in loc. iar statul nostru nu pune chiar nimic in loc: asistenta sociala e aproape nula, cind vine vorba de marea majoritate a oamenilor. singurii care beneficiaza de ea sint tot aia care reusesc sa se „invirta”, oamenii de la sate care se au bine cu primarul, smecherii, etc.

  20. @ anaAyana
    Sincer, chiar nu stiu cat de banoasa este, ca nu te poti increde in ce-ti spun ei. Oricum, eu dau numai la cei cunoscuti, de a caror situatie precara sunt 100% sigur.

  21. @ creve
    Cand, ne-am vazut inconjurati de fuste inflorate si palarii cu boruri largi in metroul parizian, nasa mea a fost surprinsa si a exclamat destul de tare: „feriti-va portofelele”. Tiganii au fost surprinsi, si eu la fel, dar a fost o reactie viscerala. 🙂

  22. @ gadjodillo
    Cam ai dreptate cu asistenta sociala. Ai pus punctul pe i. Cum deosebim cersetorii „de meserie” de oamenii nevoiasi, aflati la ananghie?

  23. Ii simtim. Sau nu…
    Eu simt, cred. Sint total impotriva datului de bani la cersetori, dar exista oameni care nu au devenit profesionisti in domeniu, care stau in strada si nu intind mina, nici nu zic nimic. si citeodata le e rusine sa si primeasca. In special, batrini. Intr-o seara rece de mai, i-am dat mai intii unui batrin niste monede (sint zgircita), apoi mi-am dat seama ce penibila am fost si m-am intors. I-am dat o suta de mii (erau ultimii bani) si l-am rugat sa mearga acasa. Avea lacrimi in ochi. Mi-a venit sa ma impusc in cap.

  24. […] am citit insa un comentariu tulburator pe blogul lui Razvan, tulburator fiindca-mi aminteste de-o experienta personala foarte similara de acum vreo doi ani, in […]

  25. cel mai grav e ca sunt copii mcii pusi sa cerseasca pentru astia mai mari si puturosi ce nu ar munci dar ar primi ajutoare sociale lunar

    totusi inainte de a desfinta cersetoria ar trebui sa desfintam lenea si saracia lucie

  26. @ Ana
    Nu numai copii, chiar si batranii sunt pusi sa cerseasca pentru altii. Exista chiar si echivalentul „pestilor” pentru prostituate la cersetori. De cele mai multe ori cei care cersesc raman doar cu foarte putin din ce „castiga” in felul asta.

  27. Imi pare rau ca nu a luat amploare aceasta campanie. Aveam idei marete !!! Vroiam sa creez chiar o petitie prin care ceream autoritatilor promovarea ideii de a nu mai da bani cersetorilor si construirea mai multor centre sociale pentru cei neajutorati si inapti de munca… Exista atatea fonduri pentru neajutorati, fundatii in care se strang bani de la cei ce doneaza in scopuri caritabile ! Se putea face o campanie de colectare a fondurilor din partea autoritatilor, in sensul de a scapa de cersetorime … poate gen „Teledon”! Cred ca lumea ar fi fost receptiva la indemnul de a nu mai dona bani cersetorilor… mai bine puneam mana de la manca si faceam fiecare cate o mica donatie pentru construirea acestor centre.
    Prin toate acestea puteam ajuta pe cei cu adevarat neajutorati!
    Iar cei apti de munca…. vazand ca nu ii mai incurajeaza nimeni pe strazi sa cerseasca (ca in cazul din Marea Britanie), poate si-ar fi cautat un loc de munca.
    Si as mai fi avut idei…
    Sau poate visez… cu ochii deschisi ! Si toate astea pentru ca nu-mi plac situatiile cu care ma confrunt zilnic !

  28. @ GirlLife
    Toate astea se dezvolta incetisor, nimic nu e atat de simplu, si nimic nu se face peste noapte. Uita-te la cati au comentat acest post. E clar ca e lumea interesata de subiect.

  29. pai trebuie rabdare ca sa creasca. lipsa de rabdare e la fel de nociva ca o anticampanie. vorbeste de ea pe un’ te duci. nu e simplu de construit si nu se cade sa-ti iei galetusa si sa fugi la mama…

  30. In niciun caz nu renunt acum… e o vorba: „speranta moare ultima” ! Continui acest protest pe blogul meu, si voi continua sa raspandesc si zvonul… sper sa raspunda cat mai multi protestului… in timp! Lipsa de reactie e cea care ma dezamageste, insa nu ma face sa renunt! Cei care au reactionat se numara pe degete si sunt convinsa ca tuturor le pasa de acest fenomen !!! Multumesc tuturor care sustin campania !

  31. Ziceam si pe alt blog, ceea ce am facut nu e chiar o campanie ci doar o reamintire si poate de data asta incep si mai multi sa gandeasca altfel si sa nu mai dea nimic cersetorilor. Chiar daca suna cam insensibil este cel mai bun lucru de facut. Razvan, ziceai ceva de postere prin oras, ar trebui sa facem si noi asta, si nu doar cu cersetorii ci si cu cei care parcheaza ca nesimtitii pe trotuare si cu multe alte subiecte. Cei care creeaza tag-uri ar putea face ceva util fara probleme. GirLlife, ai vazut doar ca se raspund la plangerile noastre 🙂 deci daca ne-am vorbi mai mult si mai bine, sigur am reusi sa facem ceva mult mai evident. Faza cu rabdarea e cu dus si intors, suntem prea delasatori si ar trebui sa actionam. Prin ziare mai apar idei si solutii mai putin bune dar trebuie si omul de rand sa se implice. Din punct de vedere legislativ exista: Legea 272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului care prevede pedepse cu inchisoarea pana la sapte ani pentru persoanele care obliga copiii sa cerseasca si din Codul Penal, partea care prevede pedepse cu inchisoare de la trei la 15 ani pentru infractiunea de rele tratamente aplicate copiilor.

  32. alta chestie: hai sa nu mai asteptam Ziua Mondiala a nu-stiu-ce ca sa constientizam o problema.

  33. @ Joe
    Ai dreptate in ceea ce zici. Sunt de acord ca trebuie facut ceva in aceasta privinta. In primul rand, autoritatile ar trebui implicate. Daca acestea vor dori sa faca ceva, atunci cetatenii pot da o mana serioasa de ajutor pentru eradicarea fenomenului. Evident, partea cea mai grea este sa implici autoritatile in aceasta problema.

  34. […] vorbeste despre acest subiect si pe urmatoarele bloguri: Razvan Serbu TARA UHITTO […]

  35. autoritatile? nicidecum…autoritatile trebuie mereu fortate. mai nimeni nu actioneaza doar pentru ca asa e bine, actioneaza ca le este frica sa nu apara ca fiind incompetenti in fata unei autoritati superioare. mass-media poate ajuta mult, dar va mai ajuta si un prim pas: mass-media underground

  36. […] girlLife.:: Razvan Serbu.:: iLL.:: Tara:: […]

Lasă un răspuns

Nor de etichete

