Noutati IT, energie regenerabila, alerte

„E-o intrebare simpla, pragmatica, la concret… Se simte clar pe mai toate blogurile din Romania un anti-americanism pe care-l gasesc adesea excesiv si absurd, cu majoritatea exagerarilor si afirmatiilor iesite din pura frustrare.” – Cristian Scutaru

Iata ca prietenul meu (daca pot spune asa, avand in vedere ca inca nu am baut nici o bere impreuna si ne-am cunoscut si am discutat doar pe net) ma provoaca sa raspund la intrebarea de mai sus. Postul lui pe aceasta tema incearca sa puna o intrebare care isi asteapta comentatorii.

Ca sa fac o analiza cat de cat obiectiva a ceea ce inseamna americanii pentru noi, pot spune ca trebuie sa ma delimitez de popor. Nu vorbesc din prisma unui reprezentant al poporului, ci parerile pe care mi le-am format se datoreaza cercului meu de prieteni, cunostinte si discutiilor ocazionale cu diferite persoane. Nu pot spune ce crede unul sau altul, ci ceea ce cred eu despre acest subiect.

Totodata, as dori sa fac o delimitare a populatiei pe generatii. Tinerii de azi, generatia noastra (care eram tineri la Revolutie) si parintii nostri.

Pentru generatia a treia- a patra, americanii erau visul si speranta de care nu au avut parte niciodata. Marea majoritate, ii asteptau pe americani ca pe niste salvatori, mai ales dupa atrocitatile comise de comunisti in prima perioada de dupa razboi. Totusi, pentru parintii nostri au existat doua miscari relativ contrare. Una, a comunistilor infocati si a celor care credeau in comunism, care ii priveau cu respect, dar si cu ura pe americani, si cea de-a doua a celorlalti care mostenisera speranta de la parintii lor.

Pentru generatia noastra, americanii reprezentau tot ceea ce este interzis, masini puternice, casetofoane si electronice la care ne gandeam cu drag. In plus, pentru noi americanii erau o forta mondiala ce ne trimitea (ce-i drept cu picatura) filme si desene animate de care ne indragostisem. Orice productie americana, oricat de proasta sau de comerciala ar fi fost ea, era de sute de ori mai buna decat cele doua ore de „Cantarea Romaniei” de la TV.

La venirea Revolutiei, odata cu sfarsitul erei comuniste, noi am crezut ca suntem liberi. Si chiar eram. Liberi sa murim de foame, liberi sa ni se puna capastru de catre vechii comunisti. Cei care si-au dat seama ca ne fura grupul de ex-comunisti am iesit in Piata sa impunem Punctul 8 al Proclamatiei de la Timisoara. Acest punct spunea simplu ca cei care au facut parte din forurile de conducere al PCR nu pot fi alesi pe o perioada de 5 ani. Si au venit minerii, end-of-story.

Oricum, pentru noi limba engleza (in dialectul american) a fost foarte importanta, toate miscarile de hipioti, rockeri, havy-metal si multe altele ne veneau de peste ocean. Acum ca sa raspund si la intrebarea din titlu. Noi nu ne doream altceva decat o recunostere asupra a ce reusisem sa facem, o recunoastere asupra greselilor lor, cand ne-au abandonat in bratele Ursului Rosu. In plus, speram ca se lanseze si pentru noi un fel de plan Marshall ca un semn de impacare dupa atatia ani. Dupa un timp, ne-am steptat ca macar companiile private americane sa investeasca mai substantial la noi. Nimic nu s-a intamplat. Ei au venit, cam tarziu si cam putini, cu fonduri prea mici. Ne-au lasat in pace, ne-au uitat, s-au ferit de noi, oricate invitatii si maini le-am intins.

Surpriza lor cea mare a fost abia peste vreo zece ani cand au vrut intr-adevar sa-si intinda antenele economice la noi. Piata nu mai era virgina ca in Cehoslovacia sau Ungaria ori Polonia, aici firmele romanesti crescusera si multinationalele trebuiau sa concureze umar la umar cu ai nostri.

Deci sunt un antiamerican? Nu. Ii iubesc pe americani? Nu. Doar imi sunt simpatici. In calatoriile mele peste ocean am avut placerea sa cunosc atat oameni simpli cat si oficialitati americane. Daca primii erau limitati din punct de vedere cultural si joviali si extrem de saritori, la ceilalti jovialitatea se suprapunea peste o pregatire profesionala de exceptie. Per total, mi-au lasat o impresie puternic pozitiva. Totusi, nu o sa inteleg niciodata cum au putut alege un imbecil ca Bush presedinte.

Pentru incheiere, am pastrat tanara generatie, mare amatoare de bloguri. Aici parerile lor si ale fiecaruia in parte sunt on-line. Ce vor ei de la americani? In mod clar vor sa se rezolve odata problema vizelor, macar cu atat ne sunt datori.

Cocalarii, manelistii, sutii si manglitorii, indiferent de varsta vor de la americani – in mod sigur sa fure in America tot asa ca in Romania de ieri si in Europa de azi. Totusi, s-ar putea sa aiba o surpriza neplacuta cu ofiterii de politie americani. 😀

Comments on: "Ce vor românii de la americani?" (30)

  1. […] simpla acum doua zile si au avut deja amabilitatea sa imi raspunda (foarte pertinent si la obiect) Razvan, Gabriela si Nic (carora tin sa le […]

  2. Foarte interesant tot ce-ai scris si-ti multumesc :). Dupa cum vezi, o sa scriu si mai multe despre subiect, ca-l gasesc pasionant.

    Pe scurt, aici, referitor strict la postarea ta: m-am straduit sa gasesc, cum spuneam, acel gen de asteptari legitime, prin care americanul ar trebui sa se achite fata de romani. Mi-a fost greu. La un moment dat faci doar aceasta afirmatie:

    Ce vor ei de la americani? In mod clar vor sa se rezolve odata problema vizelor, macar cu atat ne sunt datori.

    .

    Si ma rog, de ce crezi tu ca „ar fi datori”? 🙂

  3. @ Cristi
    Din doua motive.
    1. Ne-au inselat asteptarile (descrise mai sus)
    2. Le-am intins sapte maini nu una. Suntem alaturi de ei atat diplomatic cat si cu trupe in Afganistan si Irak. O mare parte din aliatii lor traditionali nu sunt atat de fideli ca noi. In plus, daca pentru ei controlarea petrolului este telul suprem, pentru noi, castanele primite de la altii sunt singura motivatie. Noi am fost prima (daca nu si singura) natiune care le-a acceptat jurisdictia pentru soldatii americani.
    Si ei cum ne-au multumit? Omarandu-l pe Teo Peter?

  4. Da, am citit „asteptarile” 🙂 O sa le iau pe rand in textul viitor, ca sunt prea multe. Parerea mea e ca romanul se-asteapta in general la mult prea multe de la altii, de-asta e mereu nefericit…

    La intinsul mainii, sa nu te superi, dar alta imagine de intins mana imi vine in minte 🙂 Si la asta suntem in general buni ;).

    Eram in tara imediat dupa 89 si stiu ca tot romanul vroia, ca prioritate nr.1, sa intre in NATO, sa nu mai stea sub tutela rusilor. Ani de zile asta s-a incercat din rasputeri. S-a nimerit apoi ca Romania sa fie baza buna de „parasutare” spre Afganistan pt americani dupa 9/11, iar americanii inteleg ca folosesc acum cateva asemenea baze, la fel cum am profita noi de la ei daca ne-ar invada iar rusii. Asta e intelegerea, ce se tot cauta mai mult?

    In Irak, alianta celor vreo 30 de tarisoare e mai mult simbolica din cate stiu, ca la operational participa masiv doar americanii (si britanicii). Romanii cu ce sa se bata, cu baionetele? 😉

    …Cand spui in final ca „ei” l-au omorat pe Teo Peter (scuze, nu stiu cine-i asta), la care „ei” te referi? poporul american? Pai cand „rromanul” ala a omorat-o pe italianca, atunci ar trebui la fel sa luam blamul, ca tot poporul roman a participat la crima! 🙂 Vezi ce usor putem cadea in ridicol daca am privi la fel lucrurile si din partea cealalta? 🙂

  5. @ Cristi
    Stai usor. Eu nu am spus ca suntem o baza spre Afganistan ci suntem in Afghanistan cu trupe. Uite aici si o sa intelegi ca oamenii nostri mor acolo, alaturi de americani, pentru un razboi care nu e al nostru, ci doar din solidaritate. Uite aici, cea mai noua stire.
    Referitor la Teo Peter uita-te un pic pe net, e unul dintre cele mai scandaloase cazuri de crima de pana acum. Un soldat american, de la Ambasada US s-a urcat baut la volanul unui Hummer sau asa ceva si a trecut practic peste un taxi care mergea regulamentar. Rezultatul? Uite aici chiar si dupa mitinuri oraganizate de mii de oameni. Noi nu doream decat un proces corect. Pana si Basescu a intervenit pentru un proces corect la oficialitatile americane si nimic.
    Apropos, Teo Peter era bateristul trupei Compact, cred ca ai ascultat multe melodii ale lor.

  6. […] aici si m-am referit mai intai la asteptarile romanilor de la americani imediat dupa razboi. Razvan descrie la un moment dat modul in care am adoptat stilul de viata american, si ma intreb daca asta nu-i parte serioasa […]

  7. Mie-mi place sa discut mai polemic :). Sper sa nu te superi si sa n-o iei nicidecum personal sau in nume de rau, ca nu-i cazul si (sper ca) nu sar calul :))

    Da, stiu, dar ma refer la faptul ca americanilor le mor cativa pe zi, noua unul la o luna-doua-trei, nu? Si canadienii sunt in Afganistan si stiu cum e :).

    La celelalte: nu ti se pare ca-i putin deplasat sa aducem cate un caz total izolat si sa transpunem totul la un intreg popor? Mai imi spunea alt roman nu demult, cand l-am intrebat cati americani a cunoscut el in viata, ca sa spuna ca „americanii sunt prosti”. Mi-a zis c-a intalnit unul prin Romania si-asa s-a lamurit c-ar trebui sa fie toti.

    Acuma stii de ce mi-e mie groaza? Sa n-ajunga si strainii vreodata sa gandeasca la fel, ca multi romani de-ai nostri prin afara sunt… cum sa zic… ceva mai colorati. Unii fura, omoara, jefuiesc, se poarta ca vandalii… Daca orice strain ar gandi „uite romanul” folosind aceleasi clisee de gandire, cred ca mi-ar fi rusine sa mai ies pe-aici din casa 😉

  8. ah, imi scapase asta: „pentru un razboi care nu e al nostru, ci doar din solidaritate”

    Razvane, tu glumesti? 😛 Stiu ca „nu-i al vostru”, dar la razbel ca la razbel, intri-n hora tre’ sa joci! Cine v-a pus sa va bagati? Nu dati vina (iar) pe americani, ca aici canadienii au spus NU in cazul Irak-ului, ca nu le-a pus nimeni cutitul la gat ;)))

  9. @ Cristi – commentariul 7
    Nu ma supar, putem discuta in contradictoriu la nesfarsit. Se pare ca eu nu te pot convinge pe tine in unele privinte si nici tu pe mine in altele. 😀
    Moartea unor oameni nu este doar o chestiune de aritmetica. Trimiterea ti-am facut-o ca raspuns la „alianta celor vreo 30 de tarisoare e mai mult simbolica din cate stiu, ca la operational participa masiv doar americanii (si britanicii). Romanii cu ce sa se bata, cu baionetele?” – un umor cam deplasat, consider eu fata de niste oameni care au murit in lupta.
    Referitor la cazul Teo Peter nu acuz poporul american. Nu sunt atat de limitat. Acuz administratia si modul partinitor in care functioneaza justitia americana. Exemplul asta este extrem de elocvent.

    @ Cristi – commentariul 8
    Mai tii minte de mainile intinse (evident a prietenie) de care vorbeam mai devreme? Despre asta e vorba. Daca americanii ne-au cerut ajutorul (nu ne-au impus) noi am considerat ca e cazul sa fim alaturi de ei.

  10. Razvan, n-am facut nicidecum misto de cei cazuti in lupta, ci de exagerarea aceasta cu ajutorul concret aratat de cele vreo 30 de tarisoare americanilor. Stim bine toti ca americanii n-au avut si n-au nevoie de arsenal militar sau forta armata a altora, ci aliante simbolice, s-arate lumii ca nu sunt singuri.

    Anyway, n-as vrea s-o luam prea mult in contradictoriu, eu unul cred ca ma opresc aici. Chiar daca nu ne-am pus de acord (nici nu era acesta scopul), eu cred ca schimbul de idei a fost interesant…

  11. @ Cristi
    Corect. Friends – 😀

  12. Citat:
    „Totusi, nu o sa inteleg niciodata cum au putut alege un imbecil ca Bush presedinte.”
    Ahem… ia sa incerc tonul la cantec:
    „STIMA NOASTRA SI MANDRIA
    ILIESCU – ROMANIA!”
    Stiu, e o chestie ieftina, dar e un raspuns potrivit parerii tale despre Bush… 🙂
    Diferenta, evident este ca presedintele Tufish chiar a fost ales. Cat de imbecil este el, ca om, ca politica, depinde de ce surse de informatie folosesti, nu? Clinton, bunaoara, e laudat si comparat cu isus hristos de bun ce a fost (in anumite cercuri politice).
    Evident, eu am sa-mi amintesc de el intotdeauna in legatura cu datul de muie la fetitze prin casa alba si aia cu: „…depinde de cum definesti cuvantul ‘este’…”
    Si altele.
    REAL ONTOPIC: „ce vor romanii de la americani” e un topic absurd. Romanii vor de la americani exact ce vrea si restul lumii… sa se comporte potrivit cu puterea si statura morala pe care noi restul o admitem si implicit o pretindem de la ei. Sa fie un exemplu pentru noi toti; si sa mai si imparta cozonacul (dreptatea) cand e cazul. Cand noi, restul, o luam vraiste pe aratura…
    America, taica, e singurul loc pe pamant, de unde lumea nu vrea sa plece. Si unde toata lumea vrea sa intre. Si sa nu mai plece.
    Da, stiu, romanii imigreaza si in Canada… si dup-aia intreaba cum se poate pleca de-acolo… 🙂 si nu, n-are legatura cu zapada. 🙂
    Chestia este… standardul nostru de masura e poate mai ridicat decat pot americanii sa mentina… d-aia si tot „antiamericanismul” mondial/mioritic.

  13. @ Blegoo
    Ai pus punctul pe i la faza cu Iliescu. Nici Clinton nu a fost un cal breaz, iar Monica… 🙂
    In rest,interesant punct de vedere, sunt de acord cu tine. Nu se ridica la standardele pe care restul lumii il pretind de la ei.

  14. Eh… suntem la numarul de comentarii 13… si eu sunt superstitios. 🙂
    Eu chiar cred ca:
    „…Nu se ridica la standardele pe care restul lumii il pretind de la ei.”
    Nu ca ei n-ar fi in stare… poate ca or fi, stiu eu? Dar cred ca lumea cere prea mult de la ei… stacheta e prea sus ridicata, zic.
    Americanii, din pacate, au devenit etalonul dupa care se masoara lucrurile… si noi, restul turmei, ne bashikam activ cand vedem ca visurile noastrea nu sunt implinite.
    Bre: americanii… sunt oameni ca si noi, trag nadragii ca si noi, un crac pe rand, nu? Problema nu sunt americanii, problema suntem noi! Restul lumii, care ne lenevim, moral, si in orice fel vrei tu sa-i zici, si asteptam ca EI- AMERICANII sa faca si sa dreaga…
    Nu, nene, ei sunt si ei oameni ca si noi. Noi credem ca ei sunt ceva, super ca la holiud… dar alea sunt FILME! FANTEZIE!
    Noi credem ca in america e ca in filme…
    NU VERE! In america… se munceste… ori asta, nu ne convine; la restul lumii, zic. Noi zicem: Pai, bre, voi, lasere, avioane, sateliti, chestii, ce aveti… da-ne si noua!
    Si ei… daca vin… si ne dau… nu ne place. Fiindca ei spun: ok, na asta, dar trebuie sa inveti sa folosesti, si sa depui efort sa mentii…
    Bleah… munca e pt prosti. Adica, pt americani.
    Noi vrem ceva ca in filme. D-aia sunt romanii antiamericani.
    Finca viata nu e ca-n filme. D-aia.

  15. Si finca ne-au bombardat la Ploiesti! Ce, ei crede ca noi am uitat? 🙂
    Mniezaii…

  16. „America, taica, e singurul loc pe pamant, de unde lumea nu vrea sa plece. Si unde toata lumea vrea sa intre. Si sa nu mai plece.
    Da, stiu, romanii imigreaza si in Canada… si dup-aia intreaba cum se poate pleca de-acolo… si nu, n-are legatura cu zapada.”
    Aici trebuie sa incep cu o mare paranteza.
    Trebuie sa precizez de la bun inceput ca sunt stabilita in America de multi ani, m-am adaptat aici, nu se aplica povestea cu vulpea si strugurii in sensul ca nu am reusit sa ma descurc pe teritoriul american si de aceea voi spune ce am de spus mai jos.
    Romanii care au venit si s-au stabilit in State au facut-o pentru ca au crezut prea mult in filmele americane. Ce vezi in productiile de Hollywood nici nu se compara cu realitatea, mai precis realitatea omului de rand.
    Afirmatia ca romanii nu vor sa mai plece de aici e 99% gresita.
    Dupa ce ai emigrat in asa zisa tara a tuturor posibilitatilor nu te mai intorci din mai multe motive in Romania: 1. Dupa ce ai tras de ti-a venit rau sa iti formezi o anumita situatie si ai trecut prin greutati imense nu iti mai arde sa o iei de la capat in Romania. Dupa un anumit numar de ani de trai aici esti rupt de ceea ce se intampla in Romania.2. Daca ai copii care se nasc in State e si mai dificil sa te muti din nou.3.Mutandu-te inapoi in Romania e ca si cum ai accepta ca ai facut o greseala prima oara. Dupa toate eforturile de adaptare depuse e destul de neplacut sa realizezi ca de fapt mai bine nu plecai. Problema emigrantului este urmatoarea: In tara in care te-ai stabilit nu vei fi niciodata vazut ca unul de-al lor iar in Romania dupa o vreme realizezi ca drum de intoarcere nu mai exista.
    Nu vrei sa te intorci in Romania? Gresit! Vrei dar esti ostenit de atata adaptare la stilul american incat nu mai ai vlaga sa o iei de la capat in propria tara.
    Ti-e dor de Romania? Sigur ca da, ti-e dor de locurile copilariei, de limba, de prieteni.
    Ai o imagine gresita despre Romania dupa ce n-ai mai trait acolo timp de multi ani? Sigur ca da. Totul pare mai roz in imaginatia ta pentru ca atunci cand te duci in vizita nu ai timp sa vezi cu adevarat cu ce se lupta oamenii de acolo.
    Ce nu stii cand pleci de acolo si vii sa te stabilesti in State este ca si aici te vei lovi de probleme tot ca si acolo. Doar natura problemelor difera.
    De ce vor sa vina Romanii din Canada in State? PENTRU BANI.
    Si cam atat.
    Voi raspunde acum la o intrebare inainte de a mi se pune. Ai mai face o data mutarea in State daca s-ar putea da timpul inapoi? NO WAY!!!!

  17. cunosc destui care n-ar spune asta si nici n-ar gindi-o. problema emigrantului este persoana lui. multi habar nu au ca nu se pot adapta. e destul de dificil sa recunosti asta mai ales ca-ti inchipui ca acolo e doar bine. asta tine de felul nostru de a gindi. important nu e ca e bine sau rau ci ca e altfel. aici e baiul. ne inchipuim ca e la fel doar ca au mai multi bani. cunosc si oameni care nu vor sa isi aduca aminte ca au plecat din romania. eu am revenit in 97 si ma simt inca in excursie. revenirea mea nu are nici-o legatura cu dorul de patrie. am in schimb dorul de israel desi nu sunt evreu. cinstit sa fim nu exista retete si nici generalitati, doar particulartati. si ce e mai prost in strinatate sunt romanii. nu se pot coagula si nici nu simt vreo apartenenta la grupul etnic. in boston am vazut parada de ziua greciei, in schimb nu era biserica romaneasca, decit la capitolul imprumuturi. experientele difera.

  18. @ Ioana si Dan
    Va multumesc din suflet ca mi-ati impartasit experienta voastra. Evident, este un lucru extrem de personal si fiecare vede ruperea de pamantul natal in termeni diferiti. Imi dau seama ca este o experienta extrem de personala.

  19. Americans are alwys not nice!!

  20. wow, acum observ ca discutia asta a mai fost alimentata bine 🙂 (Razvane, chiar ar fi bun pluginul ala de notificare la comments :))

    Ca vad si cate unele la adresa celor din Canada …de la unii care NU sunt din Canada… 😉

    „De ce vor sa vina Romanii din Canada in State? PENTRU BANI.”

    Ioana, daca scriai treaba asta acum 3 ani sau chiar 3 luni, poate mai era valabila. Am fost si eu o vreme prin State, din aceleasi motive. Dolarul american a scazut insa puternic, iar cand scrii asta cu doar o zi in urma, ma mira. Ca tocmai mi-am luat ochii de pe CNN, unde-si sparg toti capul cum sa scoata US-ul din criza asta financiara. C-o sa ne afecteze si pe noi, in Canada? E clar, dar nu stiu inca in ce masura. Cert e ca US nu prea mai pare, de ceva vreme, pamant mirific. Sunt convins c-o sa se revina la normal, dar nu acum.

    „Da, stiu, romanii imigreaza si in Canada… si dup-aia intreaba cum se poate pleca de-acolo… 🙂 si nu, n-are legatura cu zapada.”

    Era intr-adevar istorisirea aceea nostima cu zapada, care avea si-o continuare. Trec numai cateva saptamani dupa ce se intoarce romanul din Canada, injurand puternic tara asta ultima, care „l-a pacalit”. Si-ncepe: „la ce naiba m-oi fi intors in Romania, ca acum mi-am casapit si banii! Si nu mai pot sa ma intorc inapoi!”

    Mai, nu stiu… E clar ca ORICE loc din lume are inconvenientele lui. Nu-s genul sa-ncep cu infantilul „aici e mai bine decat dincolo”. Depinde de fiecare cum isi impaca sufletul cu acele compromisuri inerente de unde e. Mie-mi pare sincer rau ca inca mai pleaca romanii din Romania. N-am „scuipat” si n-o sa „scuip” vreodata pe tara aceea (cum stiu ca fac alti aiuriti), ca am simtit-o dintotdeauna „in mine”. Dar iubesc sincer si Vancouver-ul, pt natura in primul rand. Daca o sa plec vreodata de-aici (cel mai adesea se poate intampla din motive economice), sunt sigur ca voi lasa multe de care sa-mi fie mai apoi dor.

    Cam asta se-ntampla cu TOTI cei plecati: ne lasam cate-o farama din sufletul nostru in fiece loc prin care stam. In final, suntem ca niste apatrizi: ne simtit relativ bine oriunde, dar nici nu mai prindem radacini nicaieri.

  21. @ Cristi
    1. Afişează link către ultimul tău articol
    2. Anunţă-mă prin email când apar comentarii noi
    Sincer nu stiu cum se face, si daca merge pe WordPress

  22. 1. Commentluv
    2. Subscribe to Comments

    Pluginurile astea de WordPress le folosesc eu. Mai sunt si altele, depinde ce preferinte ai. Al doilea era cel de notificare.

  23. “De ce vor sa vina Romanii din Canada in State? PENTRU BANI.”

    „Ioana, daca scriai treaba asta acum 3 ani sau chiar 3 luni, poate mai era valabila. Am fost si eu o vreme prin State, din aceleasi motive. Dolarul american a scazut insa puternic, iar cand scrii asta cu doar o zi in urma, ma mira.”

    Nu m-am exprimat bine. Ce am vrut sa spun este ca romanii stabiliti in Canada nu se inghesuie sa vina in State si daca totusi vin este pe o perioada limitata, pentru un job poate. Canada este o tara deosebit de frumoasa. Am fost, am vazut si mi-a ramas parte din suflet acolo tocmai din acest motiv. Ar fi trebuit sa scriu „PENTRU BANI si cam atat”- mai mult metaforic, pentru ca stiu prea bine ce se intampla in jurul meu in State.
    Impresia mea este ca desi multe aspecte sunt similare intre viata din Canada si cea din State acolo este totusi mai multa „disciplina”, oamenii sunt mai civilizati.
    Poate si frigul ii face mai „ageri” :-).
    Traind in Sudul Statelor Unite observ un stil „tropical” in jur, multe se misca cu incetinitorul.

  24. „Cam asta se-ntampla cu TOTI cei plecati: ne lasam cate-o farama din sufletul nostru in fiece loc prin care stam. In final, suntem ca niste apatrizi: ne simtit relativ bine oriunde, dar nici nu mai prindem radacini nicaieri.”

    Ai absoluta dreptate, Cristi.

  25. „Pe scurt, aici, referitor strict la postarea ta: m-am straduit sa gasesc, cum spuneam, acel gen de asteptari legitime, prin care americanul ar trebui sa se achite fata de romani.”

    Americanii nu se achita decat fata de cei de unde au posibilitatea sa traga foloase de un fel sau altul, foloase mari.

  26. Ioana, e greu sa comparam canadienii cu americanii. Si zau nu mi se par astia „ai mei” mai civilizati, poate doar ceva mai …plouati, de la vreme desigur :))

    Mie mi-a placut si-mi place mult si-n State. Merg frecvent spre Seattle sau pe la Mount Baker, o zona superba la vreo ora de casa.

  27. Cristi, sigur ca se pot face comparatii, de ce nu? Nu stiu care sunte regulile aici si daca nu deranjam pe cineva mutand discutia pe alt fagas. Nu am folosit blog-uri pana acum pentru ca am fost prea „ocupata” cu „studiul” societatii americane, vorba vine. La fiecare pas ti se mai deschide o poarta spre „Ripley’s Believe It Or Not!” 🙂
    E amuzant uneori sau tragic alte ori. Oricum viata e o tragi-comedie in sine. Depinde din ce unghi te uiti la ea.
    Deci Razvan, te rog spune-mi in ce masura e ok si politicos sa divagam pe alte teme aici?

  28. @ Ioana
    Oricine are libertate deplina sa-si spuna cuvantul in orice problema. Nu accept comentariile rasiste sau cele care incalca orice urma de bun simt. Te rog, simte-te ca acasa pe blogul meu. As fi de asemenea interesat si de parerea ta de emigranta asupra problemei discriminarii tiganilor care se discuta in momentul asta aprins pe blogul meu.

  29. Razvan, mi-ar place sa-mi expun parerea despre discriminarea tiganilor dar din pacate, asa cum am mentionat mai sus, sunt plecata de mult din Romania si nu sunt suficient de informata pe aceasta tema. Pe de alta parte insa, aici in State, am avut „onoarea” sa intru in contact direct cu anumite minoritati si pot spune ca am pareri destul de bine conturate in privinta lor. Pe blog-ul tau despre tigani am vazut ca nu se accepta discutii despre alte nationalitati deci nu ma aventurez sa scriu despre ce stiu, acolo.

  30. @ Ioana
    Bun, am inteles care este problema. In curand o sa pun si o postare asupra discriminarii si integrarii in societate ca fenomen global.

Lasă un răspuns

Nor de etichete

