Noutati IT, energie regenerabila, alerte

Deci am trecut anul acesta pe la CERF si am ramas socat de problemele pe care le au cei mai multi expozanti, din punct de vedere al vizitatorilor.

An de an semnez condica la cel mai mare targ de IT din Romania. De fiecare data am constatat, mai intai cu surpriza, apoi cu resemnare, ca anul dinainte a fost mai bun.

Ieri, inainte sa trec pe la CERF, m-am intalnit cu cineva de la PR-ul unei mari companii de IT din Romania (nu dau nume) care-mi marturisea ca s-a opus cu indarjire managementului ce dorea o prezenta activa la CERF. Cea mai buna arma pe care a avut-o s-a dovedit a fi… competitia. In mod hilar, neparticiparea competitiei i-a dat dreptate departamentului de PR respectiv.

Dupa aceasta introducere in atmosfera, mi-am luat bagajele si am navalit in masina cu scopul de a ajunge la targ. In loteria traficului dement din Bucuresti, am tras unul dintre putinele lozuri castigatoare si am ajuns la CERF cu doar o jumatate de ora intarziere fata de ora pe care mi-o propusesem. Am gasit loc de parcare suficient de rapid ca sa ma consider un norocos.

Bun, intru pe portile marete ale halelor arhicunoscute si incep sa iau standurile la rand. Trec printre cativa vizitatori rataciti, dau binete pe la cunoscuti, ii trag civilizat de limba si aflu ca am nimerit intr-o perioada aglomerata. Asta a fost un adevarat soc, eu credeam ca m-am nimerit intr-o pauza. Am aruncat o privire mult mai atenta la ce se intampla in zona. Am constatat ca toate firmele mari cum ar fi Orange sau Vodafone, chiar daca au standuri frumoase sunt mult mai mici decat anul trecut. Romtelecom-ul si-a unit fortele cu Germanos si cu cei de la Cosmote pentru a prezenta cel mai dragut stand din CERF (dar pana si asta mi s-a parut mai mic decat anul trecut).

Doua anunturi mi-au dat senzatia ca ceva se misca in disperarea, frustrarea si enervarea expozantilor, cel al Romtelecom prin care se lansa viteza de 20Mb la ADSL-ul care in continuare poarta numele stupid de Clicknet si televizorul cu tehnologie OLED de la SONY. Amandoua mi s-au parut exceptionale din motive evident diferite. Contrastul de 1.000.000:1 nu poate descrie perfectiunea culorilor si a redarii. Din pacate, diagonala acestui TV era doar de 12-13 inch (masurati cu rigla ochiometrica). Cei interesati pot gasi mai multe detalii tehnice despre acest aparat pe site-ul SONY. Cat despre viteza la ADSL nu trebuie sa fac nici un comentariu intrucat toti cei care ma citesc stiu (sau isi pot imagina) ce inseamna sa descarce ceva de pe net cu 2560kB (asta va doresc tuturor, inclusiv mie).

Un prieten, apropritar de publicatii de specialitate (IT) mi-a marturisit ca singurul lucru bun in acest an au fost noii veniti, care in mod surprinzator sunt in numar mare. M-am scarpinat intelectual in crestet si am decis sa-i atac pe noii veniti. Am ochit un stand, care nu tineam minte sa-l fi vazut in anii trecuti, al unor taiwanezi. Ajung acolo zabovesc cateva minute admirand niste monitoare obisnuite si-l vad pe fata-palida clipind des din ochii oblici. Sare de pe scaun si se repede la mine. Nu ma panichez asa usor, desi eram destul de singur in ungherul acela de CERF, chiar daca eram in mijlocul unei hale pline de expozanti.

Brusc realizez ca galbiorul nu mai vazuse poate pe nimeni care sa-i admire produsele. Fie vorba intre noi, nici nu aveai ca sa admiri, niste LCD-uri ca oricare alte milioane in standurile de peste tot. Facem cunostinta si il intreb cum i se pare CERF-ul. Imi marturiseste ca e pentru prima data aici si ca inca nu s-a dumirit prea bine (sper sa se dumireasca pana pleaca). Oricum, el produce LCD-uri no-name, pe care poate inscriptiona orice nume de companie se doreste. Spre exemplu, daca imi fac firma „Libelula oligofrena & asociatii SRL” si il iau pe Tuca partener, putem comanda la galbiorul cu ochii oblici 10.000 de televizoare pe care sa fie inscriptionata o libelula in picaj de audienta. Ne dam mari si tari in tara si ne facem reclama cu ce produs misto avem noi pentru bobor.

Il intreb pe taiwanez daca a pus-o de o mamaliguta cu vreun romanas de-al nostru. Imi spune senin ca nu, n-a trecut nimeni pe la standul lui. E clar, il las in plata domnului.

Mai departe shimb pavilonul, dar nu si peisajul dezolant. Ma opresc la un alt stand. Scena se repeta. Macar de data asta a sarit de pe scaun o blonda-manechin. Imi spune ca ea reprezinta o firma cu produse de curatat monitoare, CD-uri si orice echipament electronic sau optic. O intreb daca e prima data la CERF, incepe sa devina suspicioasa. Oare de ce ii pun o asemenea intrebare? Ii raspund ca unui copil handicapat – pentru ca vreau sa stiu. Ma intreaba a doua oara cine sunt, dupa care imi recomanada sa vorbesc cu sefa ei. Cu un zambet rautacios de satisfactie ma anunta ca sefa ei nu stie romaneste si vorbeste doar in engleza.

E drept, nu m-am mai uitat de mult in oglida, sa am o fata chiar de incult? O fi, ca mare i-a fost surpriza cand i-am spus ca nu e nici o problema, ulterior era de-a dreptul siderata cand si-a dat sema ca eu cunosc mai multa engleza decat sefa ei bulgaroaica. Deci, ca sa revenim la oile lui Becali, marturisesc ca bulgaroaica era cea mai fericita si entuziasta persoana din tot CERF-ul. Ea nu stia cum a fost cu un an inainte dar „organizarea e excelenta, totul este minunat si cel mai important lucru, in toaleta femeilor este foarte curat!” – UUUUpppps din ce corcodus o fi coborat si asta?

Ce sa mai o intreb de planuri de business cifre de vanzari, estimari si grafice.

Am plecat acasa!

CERF ne vedem la anul si iti urez tot inainte.🙂

Comments on: "CERF-ul merge inainte… ca atunci era mai bine" (6)

  1. Chiar asa putina lume a fost? Tin minte ca acum vreo 4,5 ani in urma cand am fost la Cerf era multa lume, fete frumoase :d, in pauze ieseam la mici la gratar. Frumos.

  2. @ Liviu
    Fete frumoase erau pe la toate standurile mai importante, vizitatori insa nu, toata lumea era de acord ca personalul din standuri il depasea pe cel al vizitatorilor.

  3. singurul targ la care am fost in bucuresti a fost TIB demult de tot

    de atunci n-am mai avut ocazia sa merg la targurile din Bucuresti nici cand am fost studenta , din lipsa de timp

    stii la ce targ as vrea sa particip , la targul de carti , sper sa ajung odata

  4. apropo drum bun si ai grija de tine !

  5. tot cam în perioada aia fu şi eros show la polivalentă. io zic că erai mai câştigat.😀

  6. Ma batuse si pe mine gandul sa ma duc duminica la CERF (am primit niste invitatii de la unul din expozanti), dar pana la urma am fost pe la Herculane si Tismana. Din articolul tau observ ca am facut o alegere buna🙂 Poate la anu’ o sa fie mai animat si o sa ne vedem acolo.

Lasă un răspuns

Nor etichete

