Noutati IT, energie regenerabila, alerte

Moeme – anul 2125

Bun, deci avem ceva material. Cam slabut, totusi ma asteptam la mai mult. Pentru ca sa intregim bucatele mai lansez eu inca doua moeme (pentru temelie).

Mâini de înger, ucid votul cenuşiu din sticla speranţei.
si
Diavol beteag cerşeşte ură albă, voluptoasă.

Anul 2025, intr-o joi.
CNN Breaking News: astazi avem un interviu bomba cu cel mai mare moet al tuturor timpurilor Stefan-Soliman de Putna. Moemele sale au fost traduse in toate limbile pamantului, iar volumul sau „Oda moemelor originare” a fost vandut in 3,5 miliarde de exemplare. Averea estimata a moetului se ridica la peste 10 miliarde USD.

* * *

In palatul sau aurit, de la marginea Bucurestiului, Stefan-Soliman de Putna face ultimele pregatiri pentru a intra in direct. In baia sa de peste 100 de metri patrati isi studiaza cu mare atentie mustata semeata, smulgand cu penseta un fir rebel. Setul de ochelari, cu rame subtiri, ii este ca intotdeauna la indemana in sertarul special conceput pentru ei.

Sunt obosit – si gandurile ii fug la primele zile in care a gasit moemele pe net. Ce tanar eram atunci, plin de viata si de speranta. Acum sunt bogat, obscen de bogat – ar fi cazul sa scriu un moem despre asta. Oricum, acum trebuie sa-mi joc rolul. Ideea unei marionete care joaca rolul meu imi devine din ce in ce mai familiara. Nu mai am nici o idee, totusi va trebui sa spun ceva interesant – asta se asteapta de la mine.

Parca, intr-un sertar din birou, mai am cateva moeme primitive, as putea sa le comentez. Da, asta e.
Urasc ochelarii astia de care nu am nevoie. In urma cu trei ani luase hotararea sa poarte ochelari pentru a-si creea o infatisare de intelectual. Stilistul, care l-a sfatuit atunci, a devenit extrem de bogat doar prin faptul ca-si tine gura si nu spune ca ochelarii maestrului nu au dioptrii.

Intr-un halat de baie pufos, cu o croiala perfecta, maestrul isi face aparitia in fata echipei de filmare.

– Salut baieti.

– Buna ziua maestre. Va rugam sa stati pe acest fotoliu, ca sa se vada si biroul dumneavoastra – spune un tanar imbracat in blugi in timp ce da ultimele indicatii pentru aranjarea luminilor. Faceti cunostinta cu reporterul nostru special Steven Hall.

Reporterul vine grabit si da mana cu maestrul. Un fir subtire de transpiratie ii subliniaza emotia.

– Maestre, sunt onorat. Incepem in cateva momente.

– Bun, sa incepem.

Cei doi se aseaza fata in fata, microfoanele sunt mascate cu grija de profesionisti.

5, 4, 3, 2, 1. Suntem in direct.

Rep – Astazi, avem onoarea sa-i luam un interviu celui mai mare moemist al tuturor timpurilor. Din tara lui Dracula, din palatul sau magic il avem pe Stefan-Soliman de Putna. Deci, maestre cu ce ne delectati astazi? – spune reporterul intorcandu-se spre invitat.

– Intr-o lume trista, care si-a pierdut credinta, unde ateismul si moemele l-au inlocuit pe Dumnezeu si pe Allah ar fi bine sa stim care ne sunt radacinile.

– Dumneavoastra stiti? Sunt multe speculatii pe aceasta tema. Istoricii si criticii literari nu s-au pus niciodata de acord asupra teoriilor vehiculate.

– Va fac o marturisire. Am creeat o echipa din cei mai mari critici si savanti ai tuturor timpurilor pentru a descoperi primele moeme publicate vreodata.

– Si ce-ati aflat?

– Le-au descoperit pe un blog obscur din anul 2008.

– Ce este acela un blog?

– Un fel de jurnal personal, la mare moda, in acea perioada.

Maestrul scoate hartia spunand:

– Iata primele moeme, pe care o sa le comentez acum pentru voi.

Floare sângerie de cactus, transpiri pe o apă curgătoare

Acesta se pare ca este primul, voi scrie o carte despre el, e in curs de publicare, asa ca nu vreau sa ma refer prea mult la el. Oricum, este interesant. Contrastele relevate, dau o senzatie de arhaic si primitivism din punct de vedere al structurii de astazi a unui moem.

– Foarte interesant, si celelalte?

– Ai rabdare tinere, nu ma intrerupe. Deci, urmatorul este:

Rana din talpi se vindeca mai incolo daca nu stai pe loc

O platitudine spusa in mod interesant se poate transforma intr-un dublu inteles. Neclaritatea asupra „vindecarii mai incolo” ca timp si ca spatiu da un aspect hazliu. In mod evident autorul este o persoana care dorea sa atraga atentia prin glumele si spiritul sau strengar.

in sfera, genunchiul e suportul inimii

Aici, trecem la lucruri serioase unde sfera poate fi asociata cu pantecul matern, iar genunchiul sta in dreptul inimii. Totodata, autoarea poate sugera si pozitia verticala in care lipsa unui genunchi afecteaza psihicul. E un inceput de moem adevarat, dar cu lipsuri. Moemele mele materne sunt mult superioare acestei reprezentari arhaice.

pamantul fluorescent respira ca un gardian verde

Un moem, mai slab decat precedentul care imbina reprezentarea eterna a respiratiei pamantului cu duritatea unui gardian verde – natura. Fluorescent e in plus.

– Dar maestre, mie mi se pare ca fluorescent exprima prin coloritul puternic o senzatie de…

– Cum iti permiti? Eu am zis. Cine esti tu sa-mi pui la indoiala comentariile?

– Ma scuzati maestre, aveti dreptate.

– Bun, acum sa trec mai departe.

Am smuls rama unui inger…

Un moem prea scurt pentru standardele noastre de astazi, dar pe vremuri nu aveau asemenea reguli. Ingerii de ce au nevoie de rama? Ne ataca logica. Poate, fotografiile tinute in rama, cu chipuri de ingeri sunt expresii sunt figuri de stil. Cand ingerul din fotografie devine real? Atunci cand mori. Deci acest moem este unul macabru ce descrie senzatia mortii iminente.

Mâini de înger, ucid votul cenuşiu din sticla speranţei

Un moem imbecil care arata framantarile elctorale ale timpului. Ingerii, ca mesageri ai sperantei impiedica populatia abrutizata sa voteze gresit. Recunosc ca mai exista si alte sensuri, dar nu fac o analiza exacta aici.

Diavol beteag cerşeşte ură albă, voluptoasă

Diavoli, ingeri – oamenii aceia erau cam limitati. Moemele mele sunt celeste pe langa acest glod. Totusi, o sa ma fortez sa comentez in continuare. Acest moem se refera la structura omului diabolic care, dintr-un motiv necunoscut nu poate sa mai faca rau. Rautatea, impreuna cu puterea erau intr-o simbioza puternica in acea perioada. Asa ca ajungem sa ne gandim cui ii este adresat acest moem? Unui partid politic sau unui posibil candidat la alegerile acelui an – nu stim.

dimineaţa spre tine, ferestrele pline de sînge

Acest moem e ciudat. Probabil, se refera la cineva care a fost beat si in timpul noptii si-a omorat sotia/concubina. La aceasta concluzie se ajunge daca ne gandin ca partea interioara a ferestrei este plina de sange. Daca e vorba de dimineata atunci sangele a aparut in timpul noptii. Totusi, sangele mai poate reprezenta si o perioada mai sensibila a femeii. In acest caz, acest moem se refera la o dragoste fara inhibitii, un sex salbatic.

Atatea am gasit. Oricum voi publica o carte in care va voi dezvalui mult mai multe sensuri, intelesuri in legatura cu aceste prime moeme.

– Dar maestre, cartea dumneavoastra „Oda moemelor originare” inseamna ca este un fals. Ea se refera la moemele anilor 2050.

– Gata, am terminat. Nu mai spun nimic.

Stefan-Soliman de Putna pleaca vijelios din incapere.

Nu m-a iertat imbecilul ala mic de reporter, gandeste moetul suparat. Oare cati critici o sa-si dea seama ca am insirat numai prostii in moemele mele si ca pana si analizele mele de astazi sunt ale unui nepriceput? Sa-i ia dracul pe toti, eu sunt bogat, ei niste rame.

UPDATE:

Calatorru era pe drumuri si a sosit cu moemul sau mai tarziu. Deci, pentru intarziati deschidem rubrica „DELETED SCENES”.

Comments on: "Moeme – anul 2125" (14)

  1. dau eu tie sex salbatic:-)

  2. @ Dan Iancu
    Nu trageti in pianist… eu nu am facut decat sa redau cat mai exact cu putinta opiniile unui mare om – Stefan-Soliman de Putna. Dumnezeirea sa a zis, eu ma supun. 😀

  3. „zambind pasesc prin vene lumina”

    „iubirea ta infrange orice demon”

    „hartuirea e ulcerul sufletului”

    🙂

  4. hei al doilea moem al meu nu prea l-ai inteles bine

    „pamantul respira verde ca un gardian cosmic!”

    adica e fecund, are viata il el si pazeste viata, o protejeaza si o ascunde in sanul lui

    mersi oricum de analiza, oarecum in rest se apropie de ceea ce sugeram

    genunchiul aproape de inima,…seamana cu pozitia rugaciunii inimii

  5. @ Ana Eugenia Pacurar
    Sunt suparat, toata lumea se ia de mine, si tu, si Dan si nu aveti dreptate. Ca sa iti raspund mai exact. Din povestea de mai sus, daca vrei sa ma identifici neaparat cu cineva ma poti identifica cu reporterul. Ai vazut doar, eu am vrut sa-ti iau apararea dar maestrul m-a umilit in direct. 🙂
    Mai vrei sa intri si la DELETED SCENE cu ultimele trei?

  6. cooool! imi place felul subtil al povestii futuriste in care ai comentat, incercand sa cazi in picioare – ca „matza” 🙂

    ferestrele sunt pline de sange de la soare! asta evident dupa UNA din intelegeri – adica a mea!
    is faine moemele – lasa usa deschisa multor imagini

    o sa mai incerc. multam de coment. mi s-a parut totusi putin cam lunga introducerea insa per ansamblu mi-a placut 🙂

  7. hahahahaha…ai reusit sa ma faci sa rad…
    nu stiu daca ai vazut cand l-am scris…era, cred, 3-4 am…m-am trezit…m-am uitat la ceas…mi-am zis „mai dorm”…n-am reusit…mi-am intins mana dupa laptopul de sub pat…si asa atarnata…am surfat pana la blogul tau…am scris…am citit…am revenit…si ca un facut…am adormit imediat…
    e bun moemu’ asta…am sa-l „folosesc” ptr combaterea insomniei…
    multumesc de comentariu…foarte bun de altfel …

  8. 🙂 nu m-ai inteles corect. era vorba de inima pe care i-am frant-o cuiva…

  9. @ Alexandra
    Acum e mai clar, o sa vorbesc cu maestrul. Dar el e foarte incapatanat si cand da verdicte nu le prea schimba. Nici moemele mele nu le-a inteles prea bine – le-a facut praf.

    Acum serios, nu e cazul sa ne suparam. Tot ce pun aici este pentru o delectare intelectuala. Seriozitatea cateodata ne incurca, sa o lasam la usa.

  10. Dar nu s-a suparat nimeni. Lamuream doar ipoteza 🙂

  11. […] Moeme – anul 2125 (deleted scenes) Urmare din articolul trecut. […]

  12. @ Alexandra
    Intr-un moem e interesant de aflat si ce inteleg ceilalti. Poate, autorul dorind sa il faca scurt il ermetizeaza. Maestrul cauta unul sau mai multe sensuri pe care le comenteaza. Din fericire, de cele mai multe ori, gaseste cel putin un sens la care nu te-ai fi gandit de la inceput.

Lasă un răspuns

Nor de etichete

