Noutati IT, energie regenerabila, alerte

Moem

Ce e un moem? – Un poem cu un singur vers.

De ce am inventat o asemenea trasnaie?  – De ce nu. La moda sunt cei ce scriu haiku, asa ca eu propun un moem:

Floare sângerie de cactus, transpiri pe o apă curgătoare.

O posibila analiza pe text:

Daca era o apa de ce mai transpira, se accentueaza sentimentul inutilitatii. Curgerea apei simbolizeaza trecerea implacabila a timpului. Cactusul, reprezentantul cel mai puternic al secetei este in contrast puternic cu apa, iar transpiratia sugereaza o caldura mare, fata de care cactusul e imun. Rosul, culoarea sangelui aduce o puternica senzatie de durere chiar de la inceputul versului. Durerea fata de inutilitatea lumii.

Comments on: "Moem" (26)

  1. ai dreptate. de ce nu?🙂
    chestia asta se incadreaza? : „Rana din talpi se vindeca mai incolo daca nu stai pe loc”

  2. frumos „moem” dar suna parca a incantatie chineza care tot seamana cu un mic semi-haiku

    „in sfera,genunchiul e suportul inimii”

    „pamantul fluorescent respira ca un gardian verde”

    aaa, nu stiu zau?

    mai buna inspiratie n-am acu

  3. @ calatorru
    E bun. Mai pune, ca sa strang mai multe, sa le fac un post special in care o sa le si comentez – daca nu te superi.

  4. ma intreb de ce aceasta forma este atat de populara si in afara Japoniei caci, in incercarea de a compune o asemenea poezie in alta limba decat japoneza, haiku-ul isi pierde definitia. in aceasta limba si doar aici, toate sunetele ce formeaza alfabetul au aceiasi lungime, iar toate poemele haiku – implicit – sunt la fel de lungi, pastrand un ritm impus din timpuri stravechi.

    Stele licarind –
    in casa unei fantani
    o lira celtica
    (Natsuishi)

  5. @ bluefairy74
    Evident ca seamana cu un mini haiku. Ma intoxicasem citind haiku-uri pe diferite site-uri cand mi-a venit ideea de moem.
    Si ale tale imi plac – cel cu genunchiul in mod deosebit. Pot sa le strang si pe ale tale ca sa le comentez rautacios?🙂

  6. @ Oceania
    Nu stiu de ce. Este o arta valabila pentru Japonia. Unii cred ca pot sa le faca si altfel. De ce nu? Eu fac moeme – are cineva ceva impotriva?
    Oricum, astept si moemele tale. Regula e simpla – un singur vers. Alte reguli nu exista.

  7. 1. Cocorii tipa. Gheata din suflet mi se sparge.
    *
    2. Pe frunza toamnei pasul sfios al căprioarei.
    *
    3. Zburau fazani de aur in focul din cămin.

    (Ion Pillat)
    PS. Ion Pillat are o carte plina de haiku intr-un singur vers

  8. @ Oceania
    Aici nu e vorba de haiku. Aici e vorba de moeme.
    Nu trebuie sa ne inspiram de la altii. Apropos, ce mi-ai trimis acum inteleg ca nu sunt ale tale.
    Eu doream o contributie originala. Vreau sa fiu rautacios in comentarea lor – sper ca nu te superi.🙂

  9. intr-un final am inteles si eu🙂
    n-am niciun moem la indemana. dar o sa le citesc cu placere pe cele pe care o sa le comentezi tu.

  10. unind toate aceste moemuri , dandu-le o cadenta

    poti face poeme deosebite

    ai talent

  11. sorinadavid said:

    excelenta idee…nu stiu daca este o inventie a ta…sau nu..moem-ul asta…si daca da…de ce „moem” ?
    interesant insa..parerea mea este ca…daca tot este doar un singur vers…ar trebui sa fie foarte profund..si sa te „umple” exact cat un poem intreg…am sa ma gandesc…si-am sa-ti scriu si eu unul…dupa ce-mi beau cafeaua…:D

  12. @ bluefairy74
    Da, e buna ideea ta. Nu ma gandisem la asta. Oricum, despre partea cu talentul – asta e la tine.

  13. @ sorinadavid
    De ce moem? Simplu, e un mono-vers-poem. Daca avea doua versuri ii spuneam biem.
    Oricum, astept cu interes si moemul tau.

  14. Am smuls rama unui inger …
    (nu pentru ca era prea mult, ci pentru libertate)

  15. pillat:
    „de cind iti legi sandaua, s-au dezlegat milenii.”

    are un volum intreg (1936):-)
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Ion_Pillat

  16. http://ro.wikipedia.org/wiki/Ion_Pillat

    a se vedea volumul: „poeme intr-un vers” 1936:-)

  17. razvane, pune bre diacritice ca iese uneori hilar:) oceania, alea nu sunt haiku-uri, sunt poeme intr-un vers. un haiku e altceva. vezi dan iancu „o piatră de spus”.

  18. dimineaţa spre tine, ferestrele pline de sînge.

    iaca şi contribuţa mea. astept comentariu. ai grija…

  19. cuvintele din varful degetelor tac

  20. @ martzy
    Scuze pentru comentariile tale, dar bestia asta de WordPress ti le trecuse ca spam. Le-am descoperit abia acum.😦

  21. @ calatorru
    Ai sosit cu un nou moem. O sa-l comentez si pe asta aici.

  22. sorinadavid said:

    tine-mi sufletul sub aripa ta ninsa, ingere…

  23. sorinadavid said:

    acum dupa ce l-am citit pe razvan, ma gandesc…de ce-am ales „ingerul”…hm

  24. sorinadavid said:

    erata
    nu razvan…ci calatorru

  25. @ sorinadavid
    Intra si al tau la comentariile maestrului aici.

Lasă un răspuns

Nor etichete

