Noutati IT, energie regenerabila, alerte

Calator prin lume

Orlando, un oras frumos. Caldura mare. Umiditate extrema. Pe strazi te simti ca in sauna.
Ma duc cu taxiul de la hotel la primul mall. Hotelul are un nume ciudat „Gaylord Palm Hotel”. Distantele sunt mari si hotelul e departe de oras, departe de… de fapt e in mijlocul campului.
Pe drum, incerc sa fac conversatie cu taximetristul.
– Caldura mare.
– Mare, raspunde el.
– Pai, Florida nu e destinatie turistica? Cum rezista oamenii?
Rade, privindu-ma ca pe un strain ratacit.
– Lumea vine aici iarna, nu vara ca tine.

Inghit in sec si ma intreb cum de nu mi-am dat seama singur. Arunc o privire pe campiile pe care le strabateam. Vad o multime de garduri. Vreau sa-l intreb ce e cu ele dar mi-o ia inainte.
– De unde esti?
– Din Romania, spun eu.
– Aha!
– Stii unde e? – il intreb surprins ca nu aud celebrul refren (da asta unde e?)
– Sigur, langa Bulgaria, Ungaria si Ucraina.
Eu raman uimit. Oricum, dupa ce ma lasa sa fierb cateva zeci de secunde imi spune ca e rus si ca a venit in SUA in urma cu 7 ani.
– OK, asa se explica.
– Ce e cu gardurile astea?
– Sunt aici ca sa nu vina aligatorii in case, sa nu treaca pe sosele, ii tine deoparte.
– Adica, dincolo sunt balti?
– Da, eu sunt un pescar pasionat. La cateva luni dupa ce m-am mutat aici, mi-am cuparat undite si m-am dus pe balta sa prind peste. Evident, am sarit gardul. Eram cu cativa prieteni si cu sotia. Dupa o jumatate de ora, s-a repezit la noi un monstru de cateva sute de kg. Am fugit mancand pamantul si ne-am lecuit de pescuit la balta.
Intre timp ajungem in parcarea de la mall. Ne luam la revedere si intru intr-un magazin jucarii. Ma uit sa vad ce jucarii noi si traznite sunt expuse prin vitrine, atarnate pe rafturi sau pur si simplu zac in cosuri mari. Stau cateva zeci de minute si admir jucariile tacticos. Ma apuc sa citesc instructiunile de pe cutii ca sa stiu ce ii iau copilului meu. Ma simteam ca in seara de Craciun.
Butonul TRY ME se iteste de sub perciunii unui maimutoi ciudat, zace pe roata unei masini de curse si… brusc imi dau seama ca sunt inconjurat. Semnul era pe aproape toate aratarile pufoase, mitoase, cu par, cu blana, cu roti sau nu.
Ca un copil, incep sa apas pe el oriunde il vad. Cainii incep sa latre, papusile sa planga, porcii alearga, papagalii vorbesc, masinile claxoneaza, un haos general.
Ma hotarasc rapid ce sa cumpar, aleg si fug spre casa. Ma ardea si pe mine de o tigara, dar cele 43 de grade de afara, cu umiditatea imensa caracteristica locului nu-mi suradea prea tare. Oricum, m-am decis. Cumpar un porc de plus si o masina si ies.
Ajung la casa si incep sa discut cu vanzatorul. Dupa ce termin de facut cumparaturile omul e amabil si imi spune ca am o camasa frumoasa.
– Multumesc.
– De unde ati cumparat-o?
– Stiti eu nu sunt american, eu sunt roman si am cumparat-o din Romania. (astept cu infrigurare intrebarea clasica… iata ca soseste, l-am vazut dupa ochi)
– Unde este Romania?
– Stiti, in Europa.
– OK, dar, unde e Europa?
10-15s de tacere, am ramas blocat – ce puteam sa-i spun ca sa inteleaga?
– … Far, far away… 12 hours by plane.

Comments on: "Calator prin lume" (5)

  1. interesanta calatorie, da ce era monstrul ala? un aligator?

    america, oare eu am sa o vad vreodata?
    frumoasa calatorie totusi

  2. @ bluefairy74

    Evident ca era un crocodil sau un aligator. Eu nu ma prea pricep la zoologie asa ca varianta corecta nu o stiu. Din fericire pentru mine, nu am intalnit asa ceva pe acolo.

  3. „While often confused with each other, alligators and crocodiles belong to two quite separate taxonomic families. As for appearance, one generally reliable rule is that alligators have U-shaped heads, while crocodiles’ heads are V-shaped.”

    aligator:
    Alligators are native to only two countries: the United States and China.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Aligator#Habitat

    crocodil:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Crocodile

    daca tot ai pus problema mi-am infrint lenea si am dat o cautare 🙂

    un bar linga boston.
    – de unde esti?
    – din romania.
    – pe linga rusia?
    – da, zic eu.
    discutam si din aproape-n aproape venind vorba de aia cu budapesta capitala romaniei:
    – pe mine nu ma intereseaza nici unde e bucurestiul si nici romania. pe mine ma intereseaza sa fac un gratar simbata, sa fiu cu familia, munca mea si cam gata. daca nu ma faci sa fiu interesat de tine nu existi pentru mine.

    am invatat ceva. i-as intreba pe cei care se „uimesc” de nestiinta lor care este capitala statului washington. eu am afat acum.

  4. Eu cred că ştiu cam vreo jumate din capitalele statelor americane, dar pe a lu’ Washington (Olympia) n-o ştiam.
    *
    De ce ne-am aştepta ca toată lumea să ştie unde ne e ţara? Eu am o idee destul de bună despre unde se găsesc toate ţările din lume, după cum probabil au şi unii americani. Dacă ar veni în România unul din Gambia, în loc să-l întrebe „Unde-i ţara ta?”, cred că noi l-am întreba „Gambia e-o ţară?” sau „Are Gambia capitală?”

  5. @ Dan Iancu & Gradinariu

    OK, dar problema care m-a socat a fost ca tipul acela din magazin nu stia unde e Europa. La Romania nu aveam pretentii.

Lasă un răspuns

Nor de etichete

