Noutati IT, energie regenerabila, alerte

computers-712447.jpg De curand, am fost pus in fata unei probleme delicate. Cum poti scapa de 10-20 de faxuri, calculatoare, imprimante, monitoare sau masini de scris? In primul rand, am aflat ca o firma are probleme mult mai mari decat un particular (previzibil). Daca vrei sa scapi de asemenea echipamente trebuie sa obtii o hartie care sa ateste faptul ca acestea au fost predate unei alte companii.

In acest mod, se incheie un fel de proces verbal de predare-primire intre companie si firma specializata.
M-am intrebat si eu la ce ar folosi un asemenea proces verbal. Raspunsul este extrem de simplu: daca vine un control de la Ministerul Mediului ai o justificare a locului unde s-au dus aceste echipamente. Altfel, esti pasibil de amenda deoarece (in mod evident) esti un potential infractor si le-ai abandonat pe un camp, teren viran sau chiar pe strada. Deci, daca ai o persoana mai amarata in firma, iar tu vrei sa-i dai un calculator (in loc sa-l casezi) nu poti face acest lucru decat printr-o procedura complicata cum ar fi donatia. Nu poti spune „ia-l domnule si sa fii sanatos, ca eu oricum nu mai am ce face cu el”.

Bun, dupa ce m-am inarmat cu informatiile de mai sus am inceput sa caut in prietenul nostru comun Internetul. Nu mai povestesc ce surfing am facut printre firmele fantoma si cele de curatenie la domiciliu pentru o sarcina atat de banala. In final, total depasit am abandonat Internetul pentru a incerca varianta mai veche si mai eficace a „cunostintelor”.

Dupa cateva telefoane am obtinut succesul. Aveam o firma germana ce ma putea ajuta. In plus, am aflat ca si marile firme de salubritate au „interese” in zona.

Dau telefon la firma germana si constat cu surprindere ca angajatii romani se comporta ca la o firma de stat. Adica omul (singurul?) care se ocupa cu reciclarea tehnicii de calcul nu este azi la servici. Eu trebuia sa-i trimit un emai in care sa-i spun ce casez, cate kg am si multe astfel de amanunte el urmand sa-mi trimita o oferta.

I-am intrebat daca (omul nefiind acolo) nu imi pot da un pret informativ, pe kg sau pe echipament – NU.

Mi-am zis ca ar fi cazul sa incerc la Rebu, un telefon dat ma lamureste: „Nu se poate domnule, noi nu primim chestii de astea decat atunci cand se face pe strada la toata lumea.”

Bine, dar imi dat o hartie in care sa spuna ca v-am livrat echipamentele, intreb eu socat. „NU”. Oricum, experienta s-a repetat aproape identic si la celelalte companii cu exceptia uneia – Rosal.

Nu vreau sa le fac reclama dar am fost placut impresiontat. In primul rand mi s-a spus ca daca nu sunt in sectorul 3 ei regreta ca nu imi pot trimite o masina. Exceptia sunt cei care vor sa caseze cateva sute de bucati. Deci, pentru mine, solutia a fost sa le aduc eu la depozitul lor, unde nu ma costa nimic si le pot casa conform legii.

M-am dus cu echipamentele in Pantelimon si in 20 de minute am rezolvat totul inclusiv descarcatul si completarea actelor cu pricina. In plus, oamenii au fost neasteptat de serviabili. Deci se poate!

Comments on: "Cum scapi de echipamentele vechi" (4)

  1. eu sunt in sect 3 si e de bine. se poate evident daca nu e pe spaga si pe nesimtire. din pacate putina lume intelege ca problemele ecologice sunt ale noastre si nu ale „primariei” „guvernului” etc. daca asociatiile de locatari ar fi niste organisme responsabile s-atr face mult mai mult.

  2. Buna ziua,
    Vreau sa va intreb daca aveti informatii despre firme unde pot sa predau echipamente IT care sunt pentru casare, dar in sectorul 2; adica sa le pot casa conform legii si sa imi dea firma respectiva un pret simbolic pe ele si o hartie de unde sa reiasa ca au fost valorificate.
    Multumesc frumos si astept cu mare interes raspunsul dvs!

  3. @ irina
    Precum spun si in postul de mai sus, eu am rezolvat la Rosal. Din pacate, daca ai echipamente de casat si stai in sectorul 2 va trebui sa le duci pana in la depozitul Rosal din Pantelimon. Acolo ti se completeaza hartiile necesare pentru casare. Nu primesi si nu platesti nici un ban. Am incercat si eu la toate companiile de salubritate si au fost singurii la care am avut succes.
    In plus, se mai poate apela si la alte firme specializate, dar va trebui sa platesti acest serviciu. Avantajul este ca echipamentul il iau direct de la sediu, dezavantajul e ca e destul de scump si nu merita.

  4. stiu ca a trecut mult timp de cind ati postat pe blog articolul acesta, dar am avut si noi aceeasi problema si am rezolvat-o mult mai simplu. Se pare ca intre timp au aparut citeva firme care le ridica de la sediu si se fac toate actele necesare predarii lor. Noi am predat citeva echipamente si am completat un proces-verbal de predare-primire care ne-a fost suficient in gestiune.Mentionez ca nu a trebuit sa platim nimic si s-a rezolvat de pe o zi pe alta (dadusem comanda destul de tirziu). Nu mai tin minte numele firmei dar i-am gasit pe site-ul asta.
    Sper sa ajute pe cineva mesajul meu, caci am reintrat aici special ca sa va spun asta🙂

Lasă un răspuns

Nor etichete

